Logo AIVD
Konference

Spisová služba pod bičem digitalizace 2024

Atestace – digitalizace – eDoklady

Termín: 21. 5. 2024
Místo konání: Praha, Hotel Olympik

Nátlak digitalizace v roce 2024 se na spisovou službu valí ze všech stran! Víte, jaké novinky vás čekají v atestacích spisové služby? Co vám nařizuje novela nařízení eIDAS 2.0 v e-podpisech, pečetích a časových razítkách? A jaký dopad má právě na spisovkáře občanka v mobilu? Další kolo oblíbené konference pro původce spisové služby je tu! Lektoři upozorní i na případné hrozby při nedodržení zákona o právu na digitální službu, který vyjde v účinnost už v roce 2025.

5 490 

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl konference

Cílem konference Spisová služba pod bičem digitalizace 2024 je předat vám informace ke všem novinkám a změnám ve výkonu spisové služby. Informujeme vás o novinkách v atestacích spisové služby, které vyjdou v účinnost už 1. 7. Upozorníme i na povinnosti veřejnoprávních původců akceptovat občanku v mobilu. Víte, jaký vliv bude mít právě na spisovou službu a jmenné rejstříky?

Zmíníme i novelu nařízení EU eIDAS 2. 0. Jak tato novela zjednodušuje e-podpis, pečeť a časové razítko? Co nařizuje zákon o právu na digitální služby právě vám a jak vysoké sankce vám hrozí za jeho nedodržení?

Přijďte si pro nejvýznamnější informace, které se ve spisové služby za poslední desetiletí udály!

Pro podrobný program klikněte zde.

Komu je akce určena

Konference je určena všem veřejnoprávním původcům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky.

Další informace

Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně je také záznam celé konference.

Konference začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca ve 15:00. Na konci konference bude pro prezenční účastníky praktický networking.

Témata konference:

NOVINKY v atestací spisových služeb

  • Další zásah do atestací spisových služeb. Co přesně se mění?
  • Aktuální seznam atestovaných spisových služeb

Spisová služba vs. zákon o právu na digitální služby

  • Každý orgán veřejné moci musí poskytovat služby v roce 2025 digitálně
  • Na co se musí připravit oblast spisové služby?
  • Jak velké sankce hrozí za porušení právě vám?

Využívání eDokladů a elektronické identity 2024

  • Od 1.7.2024 bude nutné akceptovat e-občanku ze strany veřejnoprávních původců
  • Jaký to bude mít vliv na spisovou službu a jmenné rejstříky?

Elektronické podpisy, pečetě a časová razítka v otázkách a odpovědích

  • Novela eIDAS 2.0 přináší řadu novinek
  • Zjednodušení problematiky e-podpisů

Nová metodická činnost v předarchivní péči 2024

  • Nový metodický orgán Ministerstva vnitra
  • Za jakým účelem tato stála pracovní skupina vznikla
  • Jakým způsobem můžete požádat skupinu o pomoc?

(změna programu vyhrazena)

Mgr. Jan Frk

Mgr. Jan Frk vystudoval vysokou školu CEVRO, kde se specializoval na veřejné právo a veřejnou správu. V současné době působí jako ředitel divize eGovernment a člen boardu ve společnosti Software602 a.s. Od roku 2005 se intenzivně věnuje problematice eGovernmentu, především v oblastech elektronického podpisu, elektronických formulářů a elektronických dokumentů. Spojuje hluboké odborné znalosti s bohatou praktickou zkušeností, díky čemuž je vyhledávaným externím poradcem pro ústřední orgány státní správy. Podílí se na tvorbě legislativy a metodických pokynů zaměřených na digitalizaci veřejné správy. Je členem mezinárodní organizace Mensa a dalších prestižních odborných asociací, jako jsou ICT Unie, Institut pro správu dokumentů nebo CNZ. Tyto aktivity potvrzují jeho trvalý zájem o inovace a rozvoj v oblasti eGovernmentu. Jako akreditovaný lektor Ministerstva vnitra se zaměřuje na odborná školení a vzdělávací programy, kde předává své know-how v digitalizaci procesů a rozvoji klíčových digitálních kompetencí.

Mgr. Denisa Klempířová

Mgr. Denisa Klempířová je metodik předarchivní péče Ministerstva vnitra. Odbornou správou dokumentů se zabývám téměř 10 let. V minulosti jsem působila, jako konzultant a metodik spisové služby jednoho z dodavatelů eSSL. Později jsem se rozhodla poznat problematiku také ze strany původce archiválií, a proto svou kariéru zaměřila více na veřejnoprávní sektor. Metodickou činnost jsem vykonávala např. v rámci Ministerstva průmyslu a obchodu, kde jsem se mimo jiné podílela na implementaci robustních agendových informačních systémů, jako Ošetřovné pro OSVČ či AIS MPO. Od listopadu 2023 jsem metodičkou předarchivní péče na Ministerstvu vnitra, kde se zaměřuji na výkon spisové služby u původců dokumentů, spolupracuji na tvorbě normativních právních aktů a dále se specializuji na Národní standard pro elektronické systémy spisové služby a problematiku týkající se atestací eSSL.

Jan Petr

Jan Petr se věnuje digitalizaci už třicet let. Byl přitom, když Software602 prodal stotisíc textových editorů, byl prvním zaměstnancem a zároveň ředitelem firmy EDITEL, která realizovala projekty elektronické bankovnictví a EDI. Byl partnerem firmy Deloitte pro Management Consulting. Následně se vrátil do Software602 jako ředitel a byl při spuštění Datových schránek i CzechPOINT. Pracoval na Magistrátu hlavního města Prahy jako ředitel sekce digitalizace a řízení. V současné době pracuje v Digitální a informační agentuře v odboru hlavního architekta a koordinuje činnost zavádění Zákona 12/2020 Sb. o právu na digitální služby.

Petr Stiegler

Petr Stiegler se většinu své profesní kariéry věnuje realizaci projektů eGovernmentu. V minulosti se podílel např. na budování Informačního systému datových schránek, zavádění CzechPOINTu na České poště nebo digitalizaci stavebního řízení. V současné době vede v rámci České agentury pro standardizaci tým, který se věnuje přípravě procesu atestací elektronických spisových služeb. Je vedoucí oddělení atestací eSSL České agentury pro standardizaci

Zdeněk Hrach

Vedoucí oddělení digitálních služeb veřejné správy. Českému eGovernmentu se věnuje od roku 2016, a to nejprve na Ministerstvu vnitra a poté v Digitální a informační agentuře. Se svým týmem je odpovědný za celý ekosytém Portálu veřejné správy, který tvoří portál gov.cz, portál občana, mobilní aplikace portálu občana, eDoklady a státní design systém.

Praha, Hotel Olympik

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

Adresa:

Sokolovská 138, Praha 8 186 76

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme