Ing. Zdeněk Jelínek

Zdeněk Jelínek je prezidentem Komory správců majetku a likvidátorů, soudním znalcem, licitátorem na veřejných dražbách a emeritním konkurzním správcem.

Vyučuje likvidace na Rašínově vysoké škole – škole krizového řízení a Západomoravské vysoké škole v Třebíči. Zabývá se aktivně likvidacemi subjektů: výrobních podniků, družstev (zejména bytových), obecně prospěšných společností i podnikajících občanských sdružení zapsaných u Ministerstva vnitra ČR. V rámci Komory správců majetku vede poradnu pro oblast likvidací.

Další autoři

Ing. Michal Svoboda, Ph.D.

Michal Svoboda působí na Fakultě financí a účetnictví VŠE v Praze. Zaměřuje se především na účetnictví veřejného sektoru. Od roku 2020 je certifikovaný interní auditor ve veřejné správě – senior.Na Fakultě financí a účetnictví VŠE v Praze absolvoval v roce 2008 obor účetnictví a finanční řízení, tamtéž získal v roce 2013 také doktorát. Na této fakultě dodnes působí jako odborný asistent a ve své pedagogické, vědecké i publikační činnosti se věnuje především účetnictví veřejného sektoru a souvisejícím disciplínám. V této oblasti je úspěšným řešitelem několika univerzitních vědeckých grantů. Od roku 2007 pracuje na Ministerstvu financí ČR v odborech, které jsou gestorem právních předpisů v oblasti účetnictví veřejného sektoru. Je jedním z architektů účetní reformy veřejných financí realizované od roku 2010, kdy se specializoval na nastavení prováděcích předpisů pro účetní metody a postupy účtování tzv. vybraných účetních jednotek a jejich vnitřní předpisy. Účastnil se řady odborných setkání, konferencí a workshopů v tuzemsku i zahraničí, několik let byl členem Pracovní skupiny pro Evropské účetní standardy pro veřejný sektor při Eurostatu. V poslední době rozšiřuje své odborné zaměření do oblasti využití finančního a nákladového účetnictví a nákladově užitkových metod při analýzách efektivnosti veřejných výdajů a poskytování veřejných služeb, zejména v souvislosti s nastavováním vnitřních řídicích kontrolních systémů v organizacích veřejného sektoru. Ve všech těchto oblastech se věnuje také lektorské a publikační činnosti. 

Ing. Jaroslava Hanková

Jarmila Zahornadská, Ph.D.

Jarmila Zahorandská, zkušená lektorka v jednotlivých oblastech životního prostředí, včetně zavádění manažerských environmentálních systémů, působí jako odborný poradce při zabezpečení souladu podniků s legislativními požadavky.Jako osoba odborně způsobilá pro nakládání s chemickými látkami a přípravky, vodohospodář a odpadový hospodář prakticky vede podniky při plnění legislativních požadavků a odborně je zastupuje při jednání s kontrolními orgány a státní správou.

Mgr. Karel Matuška

Karel Matuška absolvoval studium oboru archivnictví na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.V roce 1996 nastoupil do tehdejšího 3. oddělení Státního oblastního archivu v Třeboni na pozici archivář – instruktor pro podnikové archivy. Od roku 2004 je vedoucím oddělení předarchivní péče a metodiky třeboňského oblastního archivu. Od roku 1997 se na území Jihočeského kraje pravidelně zabývá lektorskou činností v oblasti spisové služby. Od roku 2007 je externím spolupracovníkem Filozofické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích při výuce spisové služby a archivnictví.

JUDr. Alena Schillerová, Ph.D.

JUDr. Alena Schillerová byla 1. 1. 2016 jmenována náměstkyní ministra financí pro Daně a cla.JUDr. Alena Schillerová byla 1. 1. 2016 jmenována náměstkyní ministra financí pro Daně a cla. Mezi lety 1991 - 2015 působila ve Finanční správě, například v letech 2014-2015 jako ředitelka Odboru právního a daňového procesu Generálního finančního ředitelství. Vedle toho je spoluautorkou řady publikací zejména s daňovou tematikou. Paní doktorka má také bohaté přednáškové zkušenosti, a to jak pro odbornou veřejnost, tak například i na PF MU.

Mgr. Jan Tábořík

Jan Tábořík poskytuje svým klientům z řad malých a středních podniků i významných korporací a nadnárodních skupin komplexní právní služby zejména v oblasti občanského, obchodního a finančního právaSvým klientům asistuje v oblasti smluvní agendy, sporné agendy a v době neustále vzrůstající legislativní zátěže zejména v oblasti souladu s právními předpisy (compliance). V oblasti GDPR se zaměřuje na komplexní poradenství zejména malým a středním podnikům. Za zásadní hodnoty považuje vysokou odbornost, silný znalostní základ, jakož i schopnost přizpůsobení řešení konkrétním požadavkům klienta a okolnostem případu.