Mgr. Václav Fiala
Mgr. Václav Fiala se podílel na přípravě velké revize RVP pro základní vzdělávání. Řadu let působí jako učitel biologie a chemie na základní škole. Má zkušenosti v roli zástupce ředitele a koordinátora ŠVP. Je vítězem a držitele prestižního ocenění Global Teacher Prize z roku 2020. Je zaníceným příznivcem aktivizačních strategií ve výuce, jako je např. badatelsky orientované vyučování.
Produkty související s autorem
Další autoři
Ing. Zdeňka Fialová
Ing. Zdeňka Fialová pracuje od roku 2003 ve státní správě. Nejprve působila na obecním stavebním úřadu MěÚ v Hrotovicích. V prosinci 2006 nastoupila na Ministerstvu průmyslu a obchodu, kde do února 2014 zastávala funkci vedoucí oddělení stavebního úřadu. Od března 2014 vykonává funkci ředitelky odboru stavebního úřadu, kde zajišťuje a koordinuje činnosti podle stavebního zákona u významných energetických staveb v působnosti Ministerstva průmyslu a obchodu, spolupracuje na přípravě legislativy v oblasti stavebního práva a souvisejících předpisů. V této oblasti též vykonává lektorskou a publikační činnost.
Hana Kovalíková
Je odbornicí v pravém slova smyslu. Dovede během vzdělávacího programu znalecky posoudit úroveň znalostí posluchačů a operativně přizpůsobit výklad, který doplňuje komentáři, návrhy nebo vzory různých typů vnitropodnikových účetních dokladů, které mají k uváděné směrnici vztah a příslušnými právními předpisy, na základě kterých jsou jednotlivé směrnice zpracovány. Členka Komory daňových poradců, 10 let působila v její Sekci daně z příjmů fyzických osob. Kromě připomínkování návrhů změn zákonů a výběru soudních rozhodnutí do sbírky judikátů se opakovaně podílela na tvorbě formuláře Přiznání k dani z příjmů fyzických osob pro MF ČR.
Dosavadní znalosti, které získala mimo jiné i praxí v bankovnictví i v zahraničním obchodě, uplatňuje především v daňovém, účetním a ekonomickém poradenství. Zabývá se kontrolou účetnictví a jeho rekonstrukcí, zpracováním metodiky účetnictví pro jednotlivé účetní jednotky, zpracováním daňových přiznání, poskytuje daňové a účetní dohledy ve firmách, rozbory ekonomické a finanční činnosti, poradenstvím při vývoji účetního softwaru. Autorka odborných článků a publikací.
Ing. Ondřej Štrup, IFMA Fellow
Zakladatel české pobočky IFMA, v současnosti působí jako nezávislý konzultant u společnosti Hein Consulting. Vykonává poradenskou činnost v oblastech reorganizace FM podpory (včetně interních služeb), přípravy výběrových řízení na FM poskytovatele, auditů řízení FM a správy majetku, přípravy a řízení relokace podniků atd.V roce 1999 organizoval založení české pobočky asociace IFMA CZ, kde v letech 1999 – 2002 a 2012 – 2015 působil na pozici prezidenta. V roce 2015 mu byl udělen doživotní titul Čestný předseda IFMA CZ.
Jako zástupce ČR je pověřen řízením příprav a překladu evropské normy Facility managementu EN 15221 (CEN TC 348), světové normy ISO/TC 267 (ISO 41000 - Facility management) a světové ISO PC 251 (ISO 55000 - Asset management).
Mgr. Martin Kaliba, Ph.D., MBA
Martin Kaliba je odborným asistentem Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky PdF UHK. Odborně se zabývá například problematikou sebepoškozování, závislosti, sexuality, týrání, zanedbávání a zneužívání dětí. Zaměřuje se na nové výzvy v oblasti edukace, zejména na rizikové chování dětí a mládeže a jeho prevenci a také nové digitální nástroje ve vzdělávání. Se svou kolegyní Mgr. et Mgr. Petrou Ambrožovou, Ph.D., MBA, která je odbornou asistentkou Ústavu sociálních studií PdF UHK, vydal publikaci Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě v kontextu současného školství.
PhDr. Kristýna Titěrová
Působí jako programová ředitelka a vedoucí služeb pro pedagogy v rámci obecně prospěšné společnosti META, jež nabízí podporu pedagogům a školám, pokud se potýkají se specifickými potřebami dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ).Absolventka Filozofické fakulty UK v Praze, obor kulturologie. Podílela se na vzniku portálu www.inkluzivniskola.cz a vývoji vzdělávacích aktivit pro pedagogy v oblasti inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Vzdělávacím aktivitám, poradenství pedagogům a tvorbě a vývoji metodických materiálů se věnuje i nadále jako metodička a vedoucí služeb pro pedagogy. Dlouhodobě prosazuje inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání dětí a žáků s OMJ. Od listopadu 2017 má na starosti i programové směřování organizace, networkové a advokační aktivity.