PhDr. Michal Kolář

Michal Kolář je přední český etoped a psychoterapeut. Řešením školního násilí a šikanování se zabývá více než třicet let. Vytvořil původní teorii, diagnostiku a léčbu školního šikanování. Realizoval první celonárodní výzkum výskytu šikanování na základních školách v ČR (2001). Vytvořil a ověřil Český školní program proti šikanování, který má nejlepší výsledky na světě.

Odborně garantoval projekt MIŠ – Minimalizace šikany (2005-2007). Problematiku školního násilí a šikanování přednáší na vysokých školách. Spolupracuje s Mezinárodní a Evropskou observatoří školního násilí, první nevládní organizací v USA Beyondbullies (beyondbullies.org), Ministerstvem školství ČR, Českou školní inspekcí a dalšími institucemi. Dlouhodobě se snaží uspokojovat zájem pedagogů a dalších odborníků o výcvikové kurzy zaměřené na prevenci tohoto destruktivního fenoménu. Kromě toho poskytuje konzultace, supervize a poradenskou službu.

Je autorem několika knih a publikací k této problematice: Skrytý svět šikanování (1997, 2000), Bolest šikanování (2001, 2005), Násilí a šikanování (2005), Nová cesta k léčbě šikany (2011), Výcvik odborníků v léčbě šikany (2013) atd. Publikuje v odborných a populárních časopisech.

Další autoři

Mgr. Ing. Jan Krejsa

Jan Krejsa působí v advokátní kanceláři AD LEGES specializující se zejména na oblast práva obchodních společností.Kancelář je zaměřena jak na poradenství právní, tak i daňové, což přináší ucelený pohled na často kladené otázky, které jsou v současnosti podnikatelé nuceni řešit v souvislosti s fungováním svých společností.

Mgr. Pavel Král

Mgr. Bc. Štěpán Štarha

Štěpán Štarha je vedoucím advokátem advokátní kanceláře Havel & Partners.Je také spoluautorem soukromoprávní části metodiky Ministerstva vnitra a komentáře k zákonu o registru smluv. V rámci advokátní kanceláře se specializuje na oblast smluvního práva, práva duševního vlastnictví, práva informačních systémů a telekomunikací a na mezinárodní právo soukromé.  

Ing. Miloslav Valena

Miloslav Valena působí jako revizní technik a soudní znalec v oboru revizí elektrických zařízení.Od roku 1991 je členem TNK 22 při Úřadu pro normalizaci, měření a zkoušky a místopředsedou Unie soudních znalců. V současnosti se věnuje zavádění nové normy na revize EZ v Česku i na Slovensku a školí i publikuje články o revizních činnostech a činnostech souvisejících (projekty, montáž, znalecká činnost, zkušenosti z praxe).  

Michal Orság

Michal Orság je ředitelem vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř, která je tvořena učiteli z praxe.Je propagátorem formativního hodnocení a vydavatelem publikací Co funguje ve třídě, Efektivní výukové nástroje či Zavádění formativního hodnocení. Se svým týmem se také zabývá řešením syndromu vyhoření u učitelů a popularizací učitelského povolání. Vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého, učil anglický jazyk na základní a střední škole a nyní se věnuje inovacím ve školství a vzdělávání.

PhDr. Jana Schwallerová

PhDr. Jana Schwallerová vystudovala historii, archivnictví a pomocné vědy historické na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 1999 pracuje v Archivu hlavního města Prahy (mezi lety 1999–2002 jako odborná archivářka, od roku 2002 dosud jako metodička spisové služby). Lektorsky se podílí na zajištění kurzů spisové služby na Magistrátu hlavního města Prahy.