PhDr. Michal Kolář

Michal Kolář je přední český etoped a psychoterapeut. Řešením školního násilí a šikanování se zabývá více než třicet let. Vytvořil původní teorii, diagnostiku a léčbu školního šikanování. Realizoval první celonárodní výzkum výskytu šikanování na základních školách v ČR (2001). Vytvořil a ověřil Český školní program proti šikanování, který má nejlepší výsledky na světě.

Odborně garantoval projekt MIŠ – Minimalizace šikany (2005-2007). Problematiku školního násilí a šikanování přednáší na vysokých školách. Spolupracuje s Mezinárodní a Evropskou observatoří školního násilí, první nevládní organizací v USA Beyondbullies (beyondbullies.org), Ministerstvem školství ČR, Českou školní inspekcí a dalšími institucemi. Dlouhodobě se snaží uspokojovat zájem pedagogů a dalších odborníků o výcvikové kurzy zaměřené na prevenci tohoto destruktivního fenoménu. Kromě toho poskytuje konzultace, supervize a poradenskou službu.

Je autorem několika knih a publikací k této problematice: Skrytý svět šikanování (1997, 2000), Bolest šikanování (2001, 2005), Násilí a šikanování (2005), Nová cesta k léčbě šikany (2011), Výcvik odborníků v léčbě šikany (2013) atd. Publikuje v odborných a populárních časopisech.

Další autoři

Mgr. Michaela Chytilová

Michaela Chytilová je českým a evropským patentovým zástupcem a soudní znalkyní v oboru patenty a vynálezy. Má dlouholetou praxi v oblasti ochrany průmyslových práv. Spolupracuje jako externí konzultant s řadou advokátních kanceláři a ve své praxi zastupovala velké korporace i malé živnostníky.V letech 2001-2010 byla zaměstnancem patentové kanceláře v Olomouci a v Praze. Od roku 2010 vede vlastní kancelář v Praze. Je členkou Komory patentových zástupců a Asociace prostředníků a rozhodců ve věcech duševního vlastnictví. Přednášela na VŠE. V rámci vlastního projektu FENOMÉN ZNAČKY dva roky pořádala spolu s Úřadem průmyslového vlastnictví úspěšně "Snídaně s předsedou". Ve své praxi zastupovala velké korporace i malé živnostníky. Spolupracuje jako externí konzultant s řadou advokátních kanceláří. Má řadu zkušeností ze mnoha vyhraných sporů.  

JUDr. Klára Dvořáková, M. A.

Klára Dvořáková, advokátka a partnerka advokátní kanceláře Holubová advokáti s.r.o., je přední odbornicí na cestovní právo.Je spoluautorkou první české komplexní právní knihy o cestovním právu: Cestovní právo (C.H. Beck, 2015) a autorkou komentáře ke smlouvě o zájezdu v prvním jednosvazkovém  komentáři s názvem Občanský zákoník. Komentář (Praha: C.H. Beck, 2017). O cestovním právu pravidelně přednáší a publikuje články. Právním poradenstvím cestovním kancelářím se zabývá denně.  

Ing. Bc. Ludmila Klimešová, MBA

Ludmila Klimešová se jako významná odbornice věnuje daňové problematice ve strukturách Finanční správy České republiky více než 15 let. Od roku 2012 působí na Specializovaném finančním úřadě v Praze, který je úřadem pro správu daně vybraných podniků. Spolupracuje jako lektorka s Ústavem práva a právní vědy, o.p.s., kde garantuje modul profesního vzdělávání MBA a LL. M, nazvaný Daňová optimalizace. Lektoruje i další odborné daňové semináře pro veřejnost.

Mgr. Veronika Majkútová

Veronika Majkútová je speciální pedagožka a zástupkyně ředitele ve speciální škole (Střední škola a Základní škola, Havířov-Šumbark). Pracuje pro organizaci Spolu, z.s., která hájí zájmy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, například dětí zdravotně, sociálně či kulturně znevýhodněných, dětí s jazykovou bariérou nebo dětí nadaných.Je lektorkou DVPP, realizuje školení pro pedagogické pracovníky a management ZŠ a SŠ, především pro NPI ČR. V současnosti studuje ABA – aplikovanou behaviorální analýzu, kterou bude využívat ke vzdělávání žáků se SVP na své škole.

PhDr. Mgr. et. Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.

Dana Dlouhá vystudovala sociální práci a speciální andragogiku na Masarykově univerzitě. Doktorský titul získala na katedře speciální a inkluzivní pedagogiky Masarykovy univerzity. Externě spolupracuje s katedrou tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. V rámci projektu MAP III – Akční plánování ORP Bystřice nad Pernštejnem se věnuje podpoře pedagogů v oblasti inkluze a práci s třídními kolektivy. Zajímá se o témata vztahů v třídních kolektivech, podporu pedagogů, rodičů a dětí a závislostnímu chování u osob s postižením. S prací s třídními kolektivy má více jak desetiletou zkušenost.

Mgr. Miroslava Strakatá

Miroslava Strakatá má dlouholetou praxi v předškolním vzdělávání, nejprve jako učitelka, od roku 1998 jako ředitelka mateřské školy.V průběhu své praxe realizovala mnoho tuzemských i mezinárodních projektů týkajících se předškolního vzdělávání, v rámci projektů navštívila mateřské školy v mnoha evropských zemích. Věnuje se publikační a lektorské činnosti v oblasti předškolního vzdělávání a školského managementu.