Logo AIVD
Konference

FORUM mateřských škol Praha

Slučování škol – odklady školní docházky – financování nepedagogů – výpovědi NOVĚ

Termín: 18. 3. 2025
Místo konání: Hotel Artemis****

Jarní konání tradiční konference bude opět přímo nabité aktuální legislativou, která se na mateřské školy valí v roce 2025 a dál. Připravíme vás na nové povinnosti ředitelek mateřských škol pro bezchybné řízení školy. Špičkoví lektoři z oboru vás upozorní na změny v zaměstnávání, shrnou bobtnající legislativu a s ní související nejčastější patálie z praxe a nabídnout možná řešení. Přijďte si užít jedinečnou atmosféru, bohaté občerstvení, tombolu a veletrh hraček a pomůcek pro MŠ!

3 790 

bez DPH.

Sleva za 2 a více účastníků. 15%
Ve dvou se to lépe táhne! Přihlaste se se svým kolegou a získejte slevu 15 %.

Účast na této konferenci můžete hradit z nových šablon OP JAK.

Výhody konference:

  • Díky konferenci zjistíte veškeré legislativní novinky a povinnosti valící se na vás v roce 2025 a dále.
  • Dozvíte se, jaké legislativní změny se chystají na mateřské školy – zákon o registru ve vzdělávání, parametrizace asistentů pedagoga, zrušení přípravných tříd a další novinky z pera MŠMT
  • Zaměříme se na zásadní změny v odkladech školní docházky. Jak na vaši školku dopadnou kroky ke snížení počtu OŠD?
  • Podíváme se na chystané slučování škol: kterých školek se bude týkat, kdo bude školy řídit a co bude se současnými řediteli?
  • Shrneme další změny v zaměstnávání po vydatných novelách zákoníku práce v roce 2025: Jak se mění lhůty pro výpovědi? Kdy můžete prodloužit zkušební dobu? A jak se mění výše odstupného?
  • Rozebereme chystané změny ve financování nepedagogů zřizovatelem: Kdo je bude tedy zaměstnávat, kdo jim bude zadávat práci a jak vše nastavit společně se zřizovatelem?
  • Setkáte se s ostatními ředitelkami škol, s nimiž můžete sdílet cenné zkušenosti.
  • Těšit se můžete na dárečky, celodenní občerstvení i tombolu.
  • Součástí konference je veletrh hraček, didaktických pomůcek a technických vychytávek pro mateřské školy.
  • Jako BONUS získáte nahrávku konference zdarma!

Podívejte se na program konference.

Komu je konference určena:

Ředitelkám, ředitelům i vedoucím učitelkám mateřských škol a předškolních zařízení zajišťujících vzdělávání a volnočasové aktivity dětí (mateřských a rodinných center, firemních školek, firemních školek, dětských klubů, domů dětí a mládeže, dětských koutků apod.). Inspiraci však mohou načerpat i pedagogové MŠ a 1. stupně ZŠ.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát, který může využít jako doklad o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně konference jsou podkladové materiály a nahrávka konference. V případě prezenční účasti je součástí vstupného také občerstvení a dárky od partnerů konference.

Nemůžete-li se konference zúčastnit osobně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos. V takovém případě prosím napište do objednávky heslo „online.

Program konference (od 9:00 do cca 16:00)

8:30 – zahájení konference a veletrhu pro MŠ

Velké legislativní změny 2025 pro mateřské školy

  • Chystané legislativní změny z pera MŠMT
  • Zákon o registrech ve vzdělávání: jak budete vykazovat údaje o dětech a zaměstnancích
  • Změny v konkursech a odvolacích důvodech: nový kvalitativní rozměr a posílení úlohy ČŠI
  • Zrušení přípravných tříd
  • Parametrizace asistentů pedagoga

Odklady školní docházky = revoluce startuje

  • Snižování počtů OŠD: Nová kritéria pro jejich udělování
  • Budete muset provádět více diagnostiky v mateřské škole?
  • Jaké doklady a potvrzení budou muset rodiče nově dokládat?
  • Jaké informace o dítěti budete muset komunikovat se základní školou?

Slučování mateřských škol

  • Kterých škol se slučování dotkne?
  • Jakým způsobem se bude rozhodovat, kdo tyto školy bude řídit?
  • A co bude se současnými řediteli a zaměstnanci?
  • Kdo bude vést zaměstnance ve sloučené škole a budou řízeni na dálku?

Změny ve financování nepedagogů + jejich zaměstnávání

  • Kdy připadne financování nepedagogů na zřizovatele?
  • Budou zřizovatelé i jejich zaměstnavatelem a jak jim budete přidělovat práci?
  • Zásadní změny v zaměstnávání nepedagogů po novele zákoníku práce: Doba určitá, nové odstupné, zkušební doba

Výpovědi NOVĚ: Výpovědní doba běží od 1. dne

  • Výpovědní lhůta nově poběží už ode dne doručení výpovědi
  • Musíte upravit pracovní smlouvy?
  • Zkušební lhůty budou nově mnohem delší a vy si tak můžete nově zaměstnance řádně ozkoušet
  • Přichází sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti. Místo několika často zaměňovaných důvodů tak nově použijete už jen jeden, což vám výrazně usnadní práci
  • Mění se pravidla při neplatném rozvázání pracovního poměru + nové limity pro náhradu ušlého výdělku zaměstnance

Změna programu vyhrazena.

JUDr. Hana Poláková

Absolventka PF Masarykovy Univerzity v Brně již po studiích začala působit na odboru školství, posléze se stala vedoucí Odboru školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Zaměřuje se zejména na problematiku školské legislativy. Působí jako lektorka školského zákona, zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce. Díky této činnosti je více vnímavá k problémům pedagogických pracovníků v Brně. Je také autorkou řady publikací určených pro ředitele škol a školských zařízení. Pro školská zařízení lektoruje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků témata funkčního vzdělávání.

Hotel Artemis****

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14,

180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme