Logo AIVD
Konference

Legislativní smeče v inkluzi od 1. 9. 2025 a 1. 1. 2026

Bouřlivé novely ŠZ – nové pozice v ŠPP – rizikové chování – nezralí žáci – wellbeing

Termín: 13. 11. 2025
Místo konání: Hotel Artemis****

Ve školním roce 2025/2026 zasáhnou společné vzdělávání ve vaší škole drtivé novely školského zákona. Obě jsou účinné již od 1. 9. Velmi důležité změny naběhnou od 1. 1. 2026 a vy máte nejvyšší čas je důkladně poznat a připravit se na jejich dopady. Čekají vás zásadní změny v zaměstnávání a financování nových členů školního poradenského pracoviště, zápisy školně nezralých žáků, navýšení PHmax pro školy s náročným vzdělávacím procesem, změny v přijímačkách a maturitách 2025/2026 pro žáky a studenty se SVP i povinné zařazení wellbeingu do školního vzdělávacího programu každé školy. Na naší konferenci vás provedeme všemi nástrahami a poradíme vám, jak přesně postupovat, abyste tyto legislativní smeče vybrali. Navíc vám poskytneme tipy, jaké právní páky můžete využít při řešení opakované agresivity ze strany žáků, účelové absence a dalšího rizikového chování.

3 790 

bez DPH.


Důležitá informace:

Účast na této konferenci můžete hradit ze šablon OP JAK.

Cíl konference:

Cílem konference je komplexně seznámit ředitele škol a členy školských poradenských pracovišť s aktuálními legislativními změnami ve společném vzdělávání účinnými od 1. 9. 2025 a 1. 1. 2026. Zaměříme se na nové pozice ve školských poradenských pracovištích, na změny v ukončování individuálních vzdělávacích plánů a další významné novinky. Získejte aktuální informace o zásadních změnách v systému podpory žáků, pedagogické diagnostice, podpoře nezralých žáků a spolupráci s poradenskými subjekty. Přijďte si pro praktické návody k řešení rizikového chování žáků na základě nové metodiky či doporučení pro systematické začlenění wellbeingových aktivit do školních vzdělávacích programů s důrazem na vytváření podnětného a bezpečného prostředí ve školách.

Výhody účasti na konferenci:

  • Není nad osobní setkání s odborníky i kolegy z jiných škol – proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
  • Vychutnejte si výborné celodenní občerstvení.
  • Zúčastněte se tomboly o zajímavé ceny.
  • Mnoho inspirace načerpáte také v doprovodném programu na stáncích našich partnerů.
  • Nemusíte řešit žádné technické problémy a nechávat se neustále vytrhovat pracovními záležitostmi.
  • Budete mít k dispozici nahrávky jednotlivých konferenčních vystoupení.

Pokud se nemůžete zúčastnit prezenčně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je konference určena:

Ředitelům, výchovným poradcům a metodikům prevence i oborovým pedagogům základních a středních škol, speciálních škol a pracovníkům školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě i občerstvení v průběhu konference. Všichni účastníci obdrží nahrávky jednotlivých vystoupení.

Z připravovaného programu konference 13. 11. 2025 (9.00–15.30; 8 vyučovacích hodin):

Velký přehled legislativních změn ve společném vzdělávání od 1. 9. 2025 a 1. 1. 2026

  • Velká a malá novela školského zákona a jejich dopady na inkluzi
  • Školy s náročným vzdělávacím procesem a nárok na navýšení PHmax
  • Změny v ukončování individuálního vzdělávacího plánu
  • Změny v přijímacích zkouškách a maturitách – co lze komu nově uznat, podpůrná opatření

Zásadní změny: Noví členové ŠPP od 1. 1. 2026

  • Nové pozice ve školách od 1. 1. 2026 a jejich financování státem
  • Školský psycholog – kvalifikační předpoklady, kompetence, úvazkové možnosti, financování
  • Školní speciální pedagog – kvalifikační předpoklady, kompetence, úvazkové možnosti, financování
  • Sociální pedagog – kvalifikační předpoklady, kompetence, úvazkové možnosti, financování
  • Možnosti zaměstnávání a financování asistentů pedagoga

Pedagogická diagnostika nezralých žáků a nastavení vhodné podpory

  • Pedagogická diagnostika: co musí obsahovat, kdy a jak ji provádět
  • Jak identifikovat nezralého žáka: projevy v rovině kognitivní, emoční, sociální
  • Jakou podporu zvolit v případě nezralých dětí a žáků v MŠ a ZŠ
  • Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou

Nová metodika k rizikovému chování žáků = nové právní páky školy

  • Jak řešit opakované agresivní chování žáka: vulgární nadávky, fyzické napadání
  • Jak nově řešit záškoláctví a účelové absence
  • Nové možnosti vyloučení žáka z výuky na SŠ i ZŠ
  • Další možnosti školy, jak řešit situace, které metodika nepokrývá

Wellbeing jako povinná součást ŠVP: Jak jej vhodně nastavit napříč celou školou

  • Klíčový úkol pro ŠPP: Jak systematicky vytvářet podnětné a podporující prostředí ve škole
  • Jak začlenit wellbeingové aktivity do ŠVP
  • Metodika 4R pro zvládání náročných situací na úrovni žáků, učitelů i školy
  • Tipy na činnosti podporující sociálně-emoční rozvoj dětí, žáků a studentů

Změna programu vyhrazena

Těšíme se na vás!

Tým Nakladatelství FORUM

Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

doc. Zbyněk Němec, Ph.D.

Odborník na téma asistentů pedagoga. Dlouhodobě se věnoval přímé pedagogické práci s žáky s tělesným, mentálním kombinovaným postižením, poté působil jako speciální pedagog v oblasti školního poradenství. V současné době přednáší na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty UK. S o.p.s. Nová škola spolupracuje na výuce v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga. Je spoluautorem publikací „Asistent pedagoga v inkluzivní škole“, „Asistent pedagoga v mateřské škole“, „Asistent pedagoga: Profese utvářená v dialogu“ a „Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Rovněž je spoluautorem webu www.asistentpedagoga.cz.

PhDr. Veronika Blaho Vitošková, Ph.D.

Veronika Blaho Vitošková vystudovala na PedF UK obor Psychologie – speciální pedagogika. Čtyři roky pracovala v neziskové organizaci podporující rodiny s dětmi se zdravotním postižením, šest let jako školní psycholožka a vedoucí poradenského pracoviště na pražském gymnáziu. Vyučuje na PedF Univerzity Karlovy v Praze ve specializačními studiu výchovného poradenství a v Ústavu profesního rozvoje pracovníků ve školství. Provozuje též vlastní poradenskou praxi.

Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Dagmar Vilášková je speciální pedagožka. Na pozici vedoucí školních poradenských pracovišť na základních školách zajišťuje inkluzivní podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, rovněž se věnuje podpoře a akceleraci žáků nadaných. Zkušenosti se vzděláváním dětí a žáků s kombinovaným postižením, dětí a žáků s autismem a vadou zraku předává na katedře speciální pedagogiky Ostravské Univerzity jako externí vyučující akreditovaného předmětu Strukturované učení a autismus, ale také formou bezplatných konzultací rodinám s dětmi s poruchami autistického spektra. Vystudovala speciální pedagogiku a speciální andragogiku na Masarykově Univerzitě v Brně. V roce 2006 vydala metodiku Strukturované učení pro žáky s autismem (s přihlédnutím k postižení zraku a mentální retardaci). Profesní zkušenosti získala jako učitelka v mateřské škole, asistent pedagoga, učitel na 1. stupni ZŠ, speciální pedagog v pedagogicko-psychologické poradně, odborný rada – odborník v oblasti speciální pedagogiky pro ČŠI, odborný pracovník – speciální pedagog, školní speciální pedagog a lektor. Od roku 2011 se věnuje metodickému vedení asistentů pedagogů na mateřských, základních a středních školách a tvorbě koncepcí školních poradenských pracovišť. V rámci lektorské činnosti se věnuje tématům: Školní poradenské pracoviště, Inkluzivní vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, Diagnostika a reedukace specifických poruch učení, Asistent pedagoga ve školní praxi, Podpůrná opatření a legislativa v MŠ, ZŠ a SŠ, Syndrom vyhoření.

Hotel Artemis****

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14,

180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme