Důležitá informace:
Účast na této konferenci můžete hradit ze šablon OP JAK.
Cíl konference:
Cílem konference je komplexně seznámit ředitele škol a členy školských poradenských pracovišť s aktuálními legislativními změnami ve společném vzdělávání účinnými od 1. 9. 2025 a 1. 1. 2026. Zaměříme se na nové pozice ve školských poradenských pracovištích, na změny v ukončování individuálních vzdělávacích plánů a další významné novinky. Získejte aktuální informace o zásadních změnách v systému podpory žáků, pedagogické diagnostice, podpoře nezralých žáků a spolupráci s poradenskými subjekty. Přijďte si pro praktické návody k řešení rizikového chování žáků na základě nové metodiky či doporučení pro systematické začlenění wellbeingových aktivit do školních vzdělávacích programů s důrazem na vytváření podnětného a bezpečného prostředí ve školách.
Výhody účasti na konferenci:
- Není nad osobní setkání s odborníky i kolegy z jiných škol – proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
- Vychutnejte si výborné celodenní občerstvení.
- Zúčastněte se tomboly o zajímavé ceny.
- Mnoho inspirace načerpáte také v doprovodném programu na stáncích našich partnerů.
- Nemusíte řešit žádné technické problémy a nechávat se neustále vytrhovat pracovními záležitostmi.
- Budete mít k dispozici nahrávky jednotlivých konferenčních vystoupení.
Pokud se nemůžete zúčastnit prezenčně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos.
Podívejte se na připravovaný program konference.
Komu je konference určena:
Ředitelům, výchovným poradcům a metodikům prevence i oborovým pedagogům základních a středních škol, speciálních škol a pracovníkům školských zařízení.
Další informace:
Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě i občerstvení v průběhu konference. Všichni účastníci obdrží nahrávky jednotlivých vystoupení.
Z připravovaného programu konference 13. 11. 2025 (9.00–15.30; 8 vyučovacích hodin):
Velký přehled legislativních změn ve společném vzdělávání od 1. 9. 2025 a 1. 1. 2026
- Velká a malá novela školského zákona a jejich dopady na inkluzi
- Školy s náročným vzdělávacím procesem a nárok na navýšení PHmax
- Změny v ukončování individuálního vzdělávacího plánu
- Změny v přijímacích zkouškách a maturitách – co lze komu nově uznat, podpůrná opatření
Zásadní změny: Noví členové ŠPP od 1. 1. 2026
- Nové pozice ve školách od 1. 1. 2026 a jejich financování státem
- Školský psycholog – kvalifikační předpoklady, kompetence, úvazkové možnosti, financování
- Školní speciální pedagog – kvalifikační předpoklady, kompetence, úvazkové možnosti, financování
- Sociální pedagog – kvalifikační předpoklady, kompetence, úvazkové možnosti, financování
- Možnosti zaměstnávání a financování asistentů pedagoga
Pedagogická diagnostika nezralých žáků a nastavení vhodné podpory
- Pedagogická diagnostika: co musí obsahovat, kdy a jak ji provádět
- Jak identifikovat nezralého žáka: projevy v rovině kognitivní, emoční, sociální
- Jakou podporu zvolit v případě nezralých dětí a žáků v MŠ a ZŠ
- Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou
Nová metodika k rizikovému chování žáků = nové právní páky školy
- Jak řešit opakované agresivní chování žáka: vulgární nadávky, fyzické napadání
- Jak nově řešit záškoláctví a účelové absence
- Nové možnosti vyloučení žáka z výuky na SŠ i ZŠ
- Další možnosti školy, jak řešit situace, které metodika nepokrývá
Wellbeing jako povinná součást ŠVP: Jak jej vhodně nastavit napříč celou školou
- Klíčový úkol pro ŠPP: Jak systematicky vytvářet podnětné a podporující prostředí ve škole
- Jak začlenit wellbeingové aktivity do ŠVP
- Metodika 4R pro zvládání náročných situací na úrovni žáků, učitelů i školy
- Tipy na činnosti podporující sociálně-emoční rozvoj dětí, žáků a studentů
Změna programu vyhrazena
Těšíme se na vás!
Tým Nakladatelství FORUM