Logo AIVD
Konference

Konference: Legislativní nátřesk ve spisové službě od 1. 7. 2023

Digitalizace – legislativa 2023 – datové schránky

Termín: 31. 5. 2023
Místo konání: Praha, Hotel Olympik

Spisovou službu čeká další legislativní nátřesk změn! Víte, co přinese novela vyhlášky pro spisovou službou už od 1. 7. 2023? Jak zatočí s datovými formáty a jak jednotlivé změny ovlivní proces skartačního řízení? Jaký směr dodá novela Národního standardu pro eSSL atestačním pravidlům od 1. 7. 2023? Nebo jak si poradit s dalším nášupem změn u datových schránek? Na konferenci se zaměříme i na tzv. konverzní poštu od chytrou službu České pošty.

5 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl konference

Cílem konference je předat vám informace ke všem novinkám a změnám ve výkonu spisové služby. Jednotliví odborníci vám srozumitelně a na příkladech z praxe vysvětlí, jak si co nejefektivněji poradit se změnami u datových schránek v roce 2023.

Upozorníme i na žhavé změny v archivní vyhlášce pro spisovou službu, které musíte dodržovat už od 1. 7. 2023. Zároveň vyjde v účinnost i novela Národního standardu pro elektronické systémy spisové služby, která udá jasný řád atestačním pravidlům od 1. 7. 2023.

 Přijďte si pro nejvýznamnější informace, které se ve spisové služby za poslední desetiletí udály!

Pro podrobný program klikněte zde.

Komu je akce určena                                     

Konference je určena všem veřejnoprávním původcům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky. 

Další informace

Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně je také záznam celé konference.

 

Konference začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca ve 14:45. Na konci konference bude pro prezenční účastníky praktický networking.

Témata konference:

  1. Legislativní mela od 1. 7. 2023 – Změny ve vyhlášce o výkonu spisové služby 
    • Jak se mění výkon spisové služby od 1. 7.?
    • Jaký postup zvolit při výkonu spisové služby v souladu s požadavky eSSL?
    • Jaké jsou upravené povinnosti původců spisové služby?

 2. Převrat v digitalizaci spisové služby – ­Novela Národního standardu eSSL 2023

    • Jaké změny na vás chystá novela NSESSS?
    • Jak ovlivní digitalizaci veřejné správy?

3. Nášup novinek k atestacím eSSL od 1. 7. 2023  – Jaké parametry musí splňovat váš systém eSSL?

    • Jaké atestační podmínky musí splňovat systém eSSL?
    • Kdy musí původce začít používat atestovaný program?

 4. Změny v datovkách od 1. 1. a 1. 7. 2023 – Na jaké další změny se připravit?

    • Jaké hlavní změny v datových schránkách od 1. 1.?
    • Na jaké další změny v datovkách se připravit od 1. 7.?
    • Typy, triky a vychytávky v datových schránkách

 5. Konverzní pošta – Jaké jsou výhody pro orgány veřejné správy?

    • Jaké jsou přínosy služby pro orgány veřejné moci
    • Jak konverzní pošta funguje
    • Česká pošta jako kontaktní místo veřejné správy

(změna programu vyhrazena)

Ing. Lubomír Fedák

Již 24 let působí u České pošty, s. p. odpovědný za obchodní část produktů Hybridní pošty, především tedy tisk a obálkování. Podílel se na tvorbě projektů jako PohledniceOnline nebo Konverzní pošta, která poslední dobou silně nabývá na důležitosti. Přispívá k digitalizaci odesilatelů zásilek, které musí být z principu nebo ze zákona odesílány jako originály dokumentů. Běžně se podílí na implementaci velkých projektů přechodu na Konverzní poštu a jsem spoluautorem obchodních podmínek, smluvních ustanovení a cenotvorby produktů Hybridní pošty.

Petr Stiegler

Petr Stiegler se většinu své profesní kariéry věnuje realizaci projektů eGovernmentu. V minulosti se podílel např. na budování Informačního systému datových schránek, zavádění CzechPOINTu na České poště nebo digitalizaci stavebního řízení. V současné době vede v rámci České agentury pro standardizaci tým, který se věnuje přípravě procesu atestací elektronických spisových služeb. Je vedoucí oddělení atestací eSSL České agentury pro standardizaci

Mgr. Tomáš Bezouška

Tomáš Bezouška je presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřeného na rozvoj a propagaci dobrých postupů spisové služby a správy dokumentů předevšm v organizacích veřejné správy. Jako zástupce Institutu se podílí na úpravách spisovenské legislativy v pracovní skupině Ministerstva vnitra, je spoluautorem Metodického návodu pro kontrolu eSSL, publikuje a přednáší k tématům spisové služby, eGovernmentu a kybernetické bezpečnosti. Působní rovněž jako hlavní metodik poradenské společnosti INADVISORS.

Mgr. Jan Frk

Mgr. Jan Frk vystudoval vysokou školu CEVRO, kde se specializoval na veřejné právo a veřejnou správu. V současné době působí jako ředitel divize eGovernment a člen boardu ve společnosti Software602 a.s. Od roku 2005 se intenzivně věnuje problematice eGovernmentu, především v oblastech elektronického podpisu, elektronických formulářů a elektronických dokumentů. Spojuje hluboké odborné znalosti s bohatou praktickou zkušeností, díky čemuž je vyhledávaným externím poradcem pro ústřední orgány státní správy. Podílí se na tvorbě legislativy a metodických pokynů zaměřených na digitalizaci veřejné správy. Je členem mezinárodní organizace Mensa a dalších prestižních odborných asociací, jako jsou ICT Unie, Institut pro správu dokumentů nebo CNZ. Tyto aktivity potvrzují jeho trvalý zájem o inovace a rozvoj v oblasti eGovernmentu. Jako akreditovaný lektor Ministerstva vnitra se zaměřuje na odborná školení a vzdělávací programy, kde předává své know-how v digitalizaci procesů a rozvoji klíčových digitálních kompetencí.

MVDr. Milan Vodička

V letech 1993-2009 manažer nadnárodních softwarových firem, od roku 1995 daňový poradce, člen Komory daňových poradců ČR, v období 2011-2012 člen Prezidia KDP, od r. 2013 vedoucí Sekce pro informační technologie KDP ČR, člen sekce pro daně a pojištění Svazu průmyslu, člen Technology Tax Committee CFE Tax Advisers Europe. Bohatá publikační činnost v odborných periodikách.

Praha, Hotel Olympik

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

Adresa:

Sokolovská 138, Praha 8 186 76

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa