Logo AIVD
Konference

Online konference: Úřad v záplavě legislativy 2021

Revoluční změny ve spisové službě, poskytování informací a digitalizaci procesů

Termín: 18. 5. 2021
Místo konání: Online – živý přenos

Legislativní záplava změn se valí i na váš úřad! Víte, jak se změní vaše povinnosti ohledně spisové služby? Budete moci vést ještě listinnou spisovou službu? Jak převádět e-spisy? Jak zajistit atestaci vašeho eSSL? Změn je opravdu hodně a jsou nejvýraznější za celou dobu existence archivního zákona. Jaké povinnosti se od 1. 7. 2021 mění v poskytování informací? Jak a kdy se vašeho úřadu dotkne velká řada novinek v digitalizaci? Vše se dozvíte na jediné konferenci svého druhu v ČR.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl online konference

Cílem online konference Úřad v záplavě legislativy 2021 je předat vám informace k zásadním legislativním novinkám, které dopadnou na váš úřad. Dozvíte se, co vše se mění ve spisové službě a kde všude se projeví její digitalizace. Jedná se o největší změny od vzniku samotného archivního zákona. Neuniknou vám ani novinky v poskytování informací dle InfZ od 1. 7. 2021, stejně jako tipy, v čem úřady nejčastěji chybují a jak se chybám vyhnout. Pozornost bude věnována také problémům, kterým čelí úřady v souvislosti s GDPR a novinkám v informační povinnosti. V neposlední řadě vás upozorníme také na změny v oblasti digitalizace a dopadů na váš úřad.

Pro podrobný program klikněte zde.

Komu je konference určena                                     

Online konference je určena všem pracovníkům veřejného sektoru, kterých se dotýká problematika spisové služby, GDPR, poskytování informací a také pracovníkům věnujícím se digitalizaci procesů a postupů.

Další informace

Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně jsou materiály v elektronické podobě i nahrávka kompletního školení.

• ŽIVÉ VYSÍLÁNÍ: Celá konference bude probíhat online formou živého vysílání přes platformu Zoom. Budete tak moci z pohodlí svého domova či kanceláře sledovat konferenci a aktivně se zapojovat do diskuze prostřednictvím chatu s jednotlivými vystupujícími.

 

Online přenos začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca ve 14:00. Po každém vystoupení bude následovat diskuse, v rámci níž budou lektoři zodpovídat elektronicky položené dotazy účastníků. Konference bude vysílána přes platformu Zoom. 

Témata online konference:

  1. Změny legislativy v oblasti archivnictví a spisové služby | Ing. Robert Piffl
    • Atestace systémů spisové služby
    • Změny v rámci autorizované konverze
    • Změny ve vedení jmenných rejstříků
    • Povinný přenos spisů mezi původci v elektronické podobě 
    • Zrušení možnosti vedení spisové služby v listinné podobě
  2. Digitalizace procesů veřejné správy v roce 2021 | Jan Frk
    • Dopady legislativního balíčku DEPO na veřejnou správu
    • Změny v datových schránkách
    • Změny v elektronických podpisech
    • Praktické nástroje pro každodenní praxi
  3. Trable úřadů s GDPR | Mgr. Josef Bátrla
    • V čem veřejná správa nejvíc chybuje v GDPR
    • V čem rezervační systémy úřadů porušují GDPR a jak to správně nastavit
    • Jaké jsou novinky v informační povinnosti
  4. Poskytování informací na základě zákona o svobodném přístupu k informacím | JUDr. Adam Furek
    • Připravované změny informačního zákona
    • Zveřejňování informací (povinné a dobrovolné) zejména na internetových stránkách
    • Některé modelové žádosti o poskytnutí informace (informace o zaměstnancích a veřejně činných osobách, ochrana vnitřních informací apod.)

Změna programu vyhrazena.

JUDr. Adam Furek

JUDr. Adam Furek je vedoucí pracovník legislativně-právního oddělení odboru veřejné správy, dozoru a kontroly na Ministerstvu vnitra Specializuje se na poskytování informací o činnosti obcí v režimu zákona o svobodném přístupu k informacím a je autorem řady odborných publikací.

Mgr. Jan Frk

Mgr. Jan Frk vystudoval vysokou školu CEVRO, kde se specializoval na veřejné právo a veřejnou správu. V současné době působí jako ředitel divize eGovernment a člen boardu ve společnosti Software602 a.s. Od roku 2005 se intenzivně věnuje problematice eGovernmentu, především v oblastech elektronického podpisu, elektronických formulářů a elektronických dokumentů. Spojuje hluboké odborné znalosti s bohatou praktickou zkušeností, díky čemuž je vyhledávaným externím poradcem pro ústřední orgány státní správy. Podílí se na tvorbě legislativy a metodických pokynů zaměřených na digitalizaci veřejné správy. Je členem mezinárodní organizace Mensa a dalších prestižních odborných asociací, jako jsou ICT Unie, Institut pro správu dokumentů nebo CNZ. Tyto aktivity potvrzují jeho trvalý zájem o inovace a rozvoj v oblasti eGovernmentu. Jako akreditovaný lektor Ministerstva vnitra se zaměřuje na odborná školení a vzdělávací programy, kde předává své know-how v digitalizaci procesů a rozvoji klíčových digitálních kompetencí.

Ing. Robert Piffl

Robert Piffl vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a s tím související technologickými a legislativními aspekty. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby.

Mgr. Josef Bátrla

Josef Bátrla je samostatný advokát, kterého baví technologie a start-upy. Josef prošel několika advokátními kancelářemi, kde se podílel na velkých a významných projektech v rámci ICT a GDPR. Díky tomu tak nasbíral zkušenosti a může tak ve svých specializacích pokračovat i jako jednočlenný tým. Mimo svoji praxi Josef často publikuje a přednáší.

Online – živý přenos

Místo konání:

Živé vysílání je interaktivní online seminář, jehož přenos budete sledovat na svém PC, notebooku nebo tabletu - pohodlně ve vaší kanceláři nebo doma bez nutnosti jakéhokoli dojíždění. A nejen to. Budete moci klást lektorovi i své otázky. Je to technicky velmi jednoduché – informace, jak se připojit, obdržíte včas od našeho zákaznického servisu e-mailem.