Logo AIVD
Konference

Revoluční změny pro zřizovatele: Slučování škol, odklady, konkurzy

Dopady legislativních změn na školy a zřizovatele v roce 2025

Termín: 24. 4. 2025
Místo konání: Praha, Hotel Olympik

Jste připraveni na obsáhlé legislativní změny ve školství, které v roce 2025 dopadnou na zřizovatele? Slučování škol: kdo rozhodne o vedení sloučených škol a jaké budou vaše povinnosti vůči zaměstnancům a současným ředitelům? Jak odklady školní docházky změní počty dětí ve vašich MŠ a ZŠ? Budou školky více diagnostikovat děti? A jak se změny promítnou do základních škol? Změny čekají i konkurzy: Jaké nové kompetence získá ČŠI a kdo určí členy komise? Potřebujete se zorientovat v novinkách a zásadních postupech? Proto je tu konference výhradně pro zřizovatele škol!

4 990 

bez DPH.

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl konference:

    Pozice zřizovatele je často ošemetná – proto přicházíme s dalším konáním úspěšné konference výhradně pro zřizovatele. Na zřizovatele škol se často zapomíná, přitom jste to vy, kteří rozhodují o řadě důležitých věcí. Na konferenci rozebereme čerstvé i chystané legislativní změny, které se budou týkat vašich škol i vašeho úřadu.

    Výhody konference:

    • Provedeme vás aktuálním dějištěm na poli legislativy a jaké změny se v roce 2025 chystají.
    • Konference je určena výhradně zřizovatelům škol, kteří získají informace na míru.
    • Poradíme, jak v praxi řešit nejožehavější aktuální témata, která pálí zřizovatele napříč republikou. Vybírali jsme na základě průzkumu přímo mezi zřizovateli škol.

    Podívejte se na připravovaný program konference.

    Nemůžete-li se konference zúčastnit osobně, zprostředkujeme vám na vyžádání její online přímý přenos. V takovém případě prosím napište do objednávky heslo „online“.

    Komu je konference určena:

    Všem zástupcům zřizovatelů škol. Od vedoucích odboru školství, přes starosty po radní a referenty. Konference se mohou zúčastnit také zřizovatelé soukromých a církevních škol.

    Další informace:

    Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v el. formě, nahrávky konference, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd.

    Z připravovaného programu konference

    Předpokládaný rozsah konference: 9,00 – 15,00.

    Velké legislativní změny 2025 pro zřizovatele škol

    • Chystané změny školských zákonů
    • Zákon o registrech ve vzdělávání: jak budou školy vykazovat údaje o dětech a zaměstnancích
    • Zrušení přípravných tříd
    • Slučování škol:
      • Role a povinnosti zřizovatele při slučování škol
      • Kterých škol se slučování dotkne?
      • Jakým způsobem se bude rozhodovat, kdo tyto školy bude řídit?
      • Co bude se současnými řediteli a zaměstnanci?
      • Kdo bude vést zaměstnance ve sloučené škole a budou řízeni na dálku?
    • Parametrizace asistentů pedagoga

    Změny v konkurzním řízení na ředitele školy

    • Změny v konkurzech po novele školského zákona
    • Větší pravomoci ČŠI na vyhlášení konkurzu
    • Kdy je výběrové řízení možné a kdy nutné?
    • Náhlé skončení ředitele ve funkci a konkurzní řízení
    • Konkurzní komise (složení a způsoby určování členů)

    Nově: Změny ve financování nepedagogů

    • Kdy připadne financování nepedagogů na zřizovatele?
    • Budou zřizovatelé i jejich zaměstnavatelem a jak jim budete přidělovat práci?
    • Jak změna zamává s rozpočtem školy?

    Revoluční změny v odkladech školní docházky a jejich dopad na zřizovatele

    • Snižování počtů OŠD: Nová kritéria pro jejich udělování
    • Jak změny dopadnou na počty a kapacity ve vašich MŠ a ZŠ?
    • Budou muset školky dělat více diagnostiky?
    • Jaké doklady a potvrzení budou muset rodiče nově dokládat?
    • Jaké informace o dítěti mezi sebou budou MŠ a ZŠ nově předávat?
    • Jak se změny propíšou do vzdělávání na ZŠ?

    Zásadní změny pro školní jídelny od 1. 9. 2025

    • Změny ve spotřebním koši 2025
    • Nové povinnosti při přípravě jídel, výběru surovin i frekvenci jejich používání
    • Postupy a požadavky nové metodiky pro dietní stravování
    • Nová pravidla v přípravě, skladování a výdeji dietní stravy přímo ve škole

    Změna programu vyhrazena.

    Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

    Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

    Mgr. Pavel Zeman

    Pavel Zeman je bývalým ředitelem školského úřadu a vedoucím odboru školství Krajského úřadu České Budějovice, je erudovaným školitelem a lektorem v oblasti řízení a hospodaření škol.

    Ing. Radka Šlegrová

    Specialista na financování škol, školský management a zaměstnávání ve školství.

    Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D.

    Lektorka je právnička Kanceláře veřejného ochránce práv, soustředí se na oblast diskriminace a problematiku školské legislativy, publikuje v oblasti antidiskriminačního práva, školské legislativy a dějin práva, věnuje se vzdělávání pedagogů a ředitelů škol.

    Praha, Hotel Olympik

    Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

    Adresa:

    Sokolovská 138, Praha 8 186 76

    Doprava:

    Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

    Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

    Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

    Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

    Mapa

    Také doporučujeme