Logo AIVD
Konference

Ředitelé SŠ pod tlakem změn 2025: Legislativa, konkurzy, výpovědi

Novela školského zákona • digitalizace účetnictví • AI ve výuce • novela ZP

Termín: 27. 3. 2025
Místo konání: Hotel Artemis****

Ředitele středních škol čeká v roce 2025 řada legislativních výzev. Revoluční změny ve výpovědích a propouštění, nově bude výpověď platit už ode dne doručení! Čekají váš nová pravidla pro konkurzy na ředitele školy. Mění se evidence úrazů: kdy musíte záznam o úrazu odeslat a co se změní u vícedenních akcí? Kdy musíte začít s povinnou digitalizací účetnictví? Jak nastavit vnitřní procesy: kontroly plateb, el. podpisy, ukládání a další? A jak na využití AI ve škole: Kdy (ne)smíte používat generované obrázky a texty ve výuce? Jak předcházet rizikům spojeným s novými technologiemi? A jaké výhody a rizika přináší ChatGPT, Copilot, Canva a další nástroje?

3 790 

bez DPH.

Ve dvou se to lépe táhne! Přihlaste se i s kolegou a oba budete mít slevu 15 %.


Cíl konference:

Na konferenci vás připravíme na pelmel legislativních změn, které se na vás valí v roce 2025. Podrobně vás seznámíme s nejčerstvějšími novelami zákonů a vyhlášek, které mají pro střední školy zcela zásadní význam.

Výhody prezenční konference:

  • Jasně, stručně a výstižně: Během jediného dne načerpáte nejdůležitější informace pro svou práci v kostce.
  • Účast na této konferenci můžete hradit z nových šablon OP JAK. Rozsah vzdělávací akce je 8 vyučovacích hodin, tedy přesně 1 šablona.
  • Tady a teď: Školíte se v přesně daném čase a na vhodném místě. Ve výsledku si odnášíte víc informací. (Už žádné Někdy se na to podívám.)
  • Nerušeně: Nikdo vás neotravuje pracovními záležitostmi, soustředíte se jen na školení.
  • Bez technických problémů: Nemusíte řešit problémy s počítačem či internetovým připojením.
  • Tváří v tvář: Můžete konzultovat s lektory problémy své školy podrobně a v osobnější rovině.
  • Mezi kolegy: Naše konference je zážitek. Setkáte se s řediteli z jiných škol, navážete vztahy.
  • Bez starostí: Proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
  • Skvělé celodenní občerstvení.
  • Jako bonus získá každý účastník přístup k nahrávkám všech konferenčních příspěvků.

Podívejte se na program konference.

Nemůžete-li se konference zúčastnit osobně, zprostředkujeme vám na vyžádání její online přímý přenos. V takovém případě prosím napište do objednávky heslo „online“.

Komu je konference určena:

Ředitelům a zástupcům ředitele, vedoucím učitelům středních škol, ale i školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v el. formě, nahrávky konference, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd.

Program konference (od 9 do cca 15:30 hod)

  1. Legislativní mela pro SŠ v roce 2025/2026
  • Zákon o registrech ve vzdělávání
    • Registr žáků a studentů a pedagogických pracovníků
    • Jaké informace budete muset evidovat
    • Sníží se potřeba vykazování?
    • Jak staré dokumenty budete muset do registru zanést
  • Maturitní zkoušky
    • Úprava u maturity z cizího jazyka, rozvolnění pravidel pro odborná témata
  • Evidence úrazů
    • Zrušení záznamu o úrazu na žádost
    • Posunutí termínu provedení záznamu u vícedenních akcí až po jejím skončení
    • Úprava pravidel pro zasílání záznamu ČŠI
  • Zavedení duálního vzdělávání
  • Povinné zveřejňování školní dokumentace
    • Kdy a kde musíte povinně zveřejňovat školní řád, výroční zprávu atd.?
  1. Změny v konkurzním řízení na ředitele školy
  • Změny v konkurzech po novele školského zákona
  • Větší pravomoci ČŠI na vyhlášení konkurzu
  • Kdy je výběrové řízení možné a kdy nutné?
  • Náhlé skončení ředitele ve funkci a konkurzní řízení
  • Konkurzní komise (složení a způsoby určování členů)
  1. Revoluční změny v propouštění ve škole od 1. 4. 2025
  • Nově: Výpovědní doba poběží už od 1. dne doručení výpovědi
  • Dopady neplatného rozvázání pracovního poměru
  • Rozvázání pracovního poměru výpovědí, dohodou a okamžitým zrušením
  • Nová pravidla u nadbytečnosti či nepotřebnosti zaměstnance
  • Zkušební lhůty budou nově mnohem delší a vy si tak můžete nově zaměstnance řádně ozkoušet
  • Sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti
  1. Nový zákon o účetnictví: Obrat pro školy o 180°
  • Kdy musíte přesunout veškeré účetnictví do digitální podoby
  • Jak budete nově kontrolovat oběh faktur, ověřovat doklady, el. podepisovat atd.
  • Kdy budete moci přesunout účetnictví na zřizovatele
  • Jak změnu smluvně ošetřit se zřizovatelem a vaší účetní
  • Jaký systém pro digitalizaci vybrat
  • Co změnit ve vnitřních směrnicích a v jakých krocích proškolit zaměstnance
  1. Využití AI ve výuce ruku v ruce s revizí RVP SOV
  • Problematika autorského práva: Použití obrázků, videí, sdílení výukových materiálů a prací studentů
  • Kyberprevence v době AI: jak na prevenci rizikových jevů
  • Jaké nástroje a zdroje hotových materiálů používat ve výuce
  • Nejznámější nástroje (ChatGPT, Copilot, Canva): Využití pro školy a na co si dát pozor

JUDr. Eva Janečková

Vystudovala Právnickou fakultu ZČU a zároveň Filozofickou fakultu UK v Praze. Od roku 2005 do roku 2014 pracovala na Úřadu pro ochranu osobních údajů, také na Oblastním Inspektorátu práce pro hl. m. Prahu, následně na MPSV. Specializuje se zejména na pracovní právo, ochranu osobních údajů, na právní problematiku vztahující se ke školským zařízením. Je autorkou řady článků a knih.

Eva Nečasová

Je spoluzakladatelkou iniciativy AI dětem a spojuje vše, co v AI dětem vzniká. Naplno se věnuje vzdělávání v oblasti technologií se zaměřením na umělou inteligenci. Spolu s kolegy vytváří vzdělávací materiály pro pedagogy i děti, ať už jde o metodiky Hello Ruby, interaktivní příběh William & Meriwether, online kurzy či příručky, aplikaci Tiny pro personalizované učení nebo právě vznikající AI kurikulum čítající téměř 50 metodik pro výuku AI na školách. K tématu umělé inteligence ji přivedl syn Oskar. Dříve se věnovala letteringu komiksů a digitalizaci ručně psaných fontů, tvorbě webů a tiskovin, focení, vývoji počítačových her a 3D tisku. Navrhovala a vyráběla šperky a vytvářela svítící objekty pod značkou designity.cz.

Martin Košta

Martin do společnosti nastoupil v roce 2019 na pozici Senior Accountant. V roce 2022 se poté posunul z pozice Senior Accountant na pozici Accounting Team Leader. Martin vede tým, který má na starosti především oblast mezinárodních korporací, ad-hoc zakázek, konsolidací, klientů vykazujících dle mezinárodních účetních standardů IFRS a neziskových organizací. Dále se zabývá zúčtováním dotačních programů a grantů, překlápěním účetnictví z lokálních GAAP do CZ GAAP a zaúčtováním organizačních složek zřizovatele. Aktivně přednáší na odborných seminářích a na středních a vysokých školách

Mgr. Pavel Zeman

Pavel Zeman je bývalým ředitelem školského úřadu a vedoucím odboru školství Krajského úřadu České Budějovice, je erudovaným školitelem a lektorem v oblasti řízení a hospodaření škol.

Hotel Artemis****

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14,

180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme