Logo AIVD
Konference

Tornádo drtivých změn ve spisové službě 2025/2026

Záludná konverze dokumentů – online nahlížení do spisů – zákaz neatestovaných eSSL

Termín: 20. 10. 2025
Místo konání: Praha – Hotel Olympik / online

Chystají se na vás nové velké změny – jste už připraveni? Jak pokročily plánované atestace eSSL? Musíte do nového systému migrovat všechny dokumenty? Kdy použít autorizovanou a kdy neautorizovanou konverzi dokumentu? Jak ve spisovně zacházet s daty na fyzických nosičích? Kdo bude moci využívat doručování prostřednictvím portálu? Kdy bude umožněno online nahlížení do spisů? Jsou už vaše systémy zpřístupněny podle aktu o přístupnosti od 28. 6. 2025? Co musíte udělat pro splnění podmínek nového kybernetického zákona od 1. 11. 2025? Přijďte na podzimní konferenci pro veřejnoprávní původce a připravte se na své nové povinnosti!

Pokud se v den konání konference nemůžete zúčastnit prezenčně, nabízíme vám možnost sledovat živý přenos konference online z pohodlí vaší kanceláře.

5 990 

bez DPH

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl konference

    Cílem konference Tornádo drtivých změn ve spisové službě 2025 je poskytnout vám detailní informace o nejpodstatnějších legislativních novinkách a problémech, které potrápí spisovou službu a archivnictví v roce 2025:

    • povinnost vést spisovou službu v atestovaném eSSL od 1. 1. 2027
    • migrace dat do nové eSSL
    • digitalizace spisové služby a eSSL
    • záludná konverze dokumentů
    • doručování prostřednictvím portálu
    • online nahlížení do spisů
    • export spisu v XML
    • evropský akt o přístupnosti od 28. 6. 2026
    • nový zákon o kybernetické bezpečnosti od 1. 11. 2025

    Každý, kdo pracuje ve spisové službě, musí tyto změny znát. Pro podrobný program klikněte zde.

    Komu je akce určena

    Konference je určena všem veřejnoprávním původcům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky.

    Další informace

    Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně je také záznam celé konference, elektronické materiály od vystupujících lektorů a celodenní občerstvení.

    Ohlasy účastníků konference

    „Oceňuji, že konference kromě informací o budoucnosti spisové služby přinesla i souhrn hlavních změn v posledních letech. Jediné školení tak připomnělo všechny aktuální požadavky na referenty spisové služby.“ – Petra P.

    „Musím pochválit všechny přednášející. Jak za skvělý výklad, tak poskytnuté prezentace, které nám poskytli.“ – Linda F.

    „Líbil se mi celý průběh konference, jak všechno běželo podle stanoveného itineráře.“ – Helena K.

    „Jednotlivé přednášky vedou kapacity v oboru, takže informace jsou vždycky jasné a stručné. Určitě využiju i prezentace, které nám organizátoři poskytli v elektronické podobě.“ – Kryštof Z.

    Konference začíná v 9:00, předpokládané ukončení programu je cca ve 14:45.

    Pokud se v den konání konference nemůžete zúčastnit prezenčně, nabízíme vám možnost sledovat živý přenos konference online z pohodlí vaší kanceláře.

    Témata konference

    1. Atestace eSSL pod palbou (Petr Stiegler)
    • žhavé poznatky z atestačního střediska: co je atestováno, co je v procesu
    • povinnost vést spisovou službu v atestovaném eSSL od 1. 1. 2027
    • jak přežít migraci dat do nové eSSL
    • z praxe: s čím se potýká atestační středisko
    • můžete využívat starý systém na samostatnou evidenci dokumentů?

     

    1. Jak na záludnou konverzi dokumentů (Mgr. Jan Frk)
    • převod mezi analogovou a digitální formou: na co si dát pozor
    • jak s daty na fyzických nosičích
    • autorizovaná a neautorizovaná konverze: kdy použít kterou
    • jak legálně ověřit autenticitu vydané autorizované konverze pomocí ověřovacích doložek

     

    1. Legislativní smršť změn ve spisové službě (Mgr. Jan Frk)
    • novinka: doručování prostřednictvím portálu
    • online nahlížení do spisů (změna zákona o informačních systémech veřejné správy)
    • nejpozdější okamžik vložení dokumentu do spisu + výjimka mimo spis
    • nová vyhláška o postupu při provádění prohlášení o pravosti podpisu k dokumentu v el. podobě (od 1. 7. 2025)
    • exportování spisu v XML: co dělat s metadaty, která nelze do struktury vložit
    • další změny pro evropskou peněženku digitální identity

     

    1. Evropský akt o přístupnosti od 28. 6. 2025 a dopady na spisovou službu (Radek Pavlíček)
    • nová povinnost pro úřední desky, aplikace a další systémy, kde jsou publikovány dokumenty ze spisové služby
    • nařízení zpřístupnit dokumenty v různých formátech
    • nutnost pro nově atestované systémy

     

    1. Nový zákon o kybernetické bezpečnosti od 1. 11. 2025 vs. spisová služba (Ing. Mgr. Luděk Nezmar, MBA)
    • povinný audit bezpečnosti systému spisové služby
    • pravidelná školení veřejnoprávních původců
    • bezpečnostní opatření, která musíte zavést: šifrování, vícefázové ověřování, zabezpečení komunikace
    • přezkum a aktualizace bezpečnostní dokumentace
    • ochrana spisovny před nejčastějšími typy útoků
    • zásady pro ukládání dat

    (změna programu vyhrazena)

    Petr Stiegler

    Petr Stiegler se většinu své profesní kariéry věnuje realizaci projektů eGovernmentu. V minulosti se podílel např. na budování Informačního systému datových schránek, zavádění CzechPOINTu na České poště nebo digitalizaci stavebního řízení. V současné době vede v rámci České agentury pro standardizaci tým, který se věnuje přípravě procesu atestací elektronických spisových služeb. Je vedoucí oddělení atestací eSSL České agentury pro standardizaci

    Mgr. Jan Frk

    Mgr. Jan Frk vystudoval vysokou školu CEVRO, kde se specializoval na veřejné právo a veřejnou správu. V současné době působí jako ředitel divize eGovernment a člen boardu ve společnosti Software602 a.s. Od roku 2005 se intenzivně věnuje problematice eGovernmentu, především v oblastech elektronického podpisu, elektronických formulářů a elektronických dokumentů. Spojuje hluboké odborné znalosti s bohatou praktickou zkušeností, díky čemuž je vyhledávaným externím poradcem pro ústřední orgány státní správy. Podílí se na tvorbě legislativy a metodických pokynů zaměřených na digitalizaci veřejné správy. Je členem mezinárodní organizace Mensa a dalších prestižních odborných asociací, jako jsou ICT Unie, Institut pro správu dokumentů nebo CNZ. Tyto aktivity potvrzují jeho trvalý zájem o inovace a rozvoj v oblasti eGovernmentu. Jako akreditovaný lektor Ministerstva vnitra se zaměřuje na odborná školení a vzdělávací programy, kde předává své know-how v digitalizaci procesů a rozvoji klíčových digitálních kompetencí.

    Ing. Mgr. Luděk Nezmar, MBA

    Luděk Nezmar se specializuje na ochranu osobních údajů a zároveň publikuje odborné články a publikace na téma GDPR. Také se specializuje na ESG reporting a udržitelnost firem. Luděk Nezmar se specializuje na oblasti umělé inteligence, kyberbezpečnosti a GDPR. V minulosti řídil několik společností z různých odvětví. Ve všech byl konfrontován se zpracováním velkého množství dat a jejich následným využitím v managementu firem. Problematiku zpracování dat pak poznal jak ze strany uživatele – manažera, tak z pohledu architekta a programátora. V posledních letech se aktivně zabývá zpracováním a ochranou dat, efektivním využíváním moderních technologií v oblasti ICT, umělou inteligencí a kybernetickou bezpečností.

    Radek Pavlíček

    Radek Pavlíček je specialistou na přístupnost digitálního prostředí pro osoby se zrakovým postižením. Vystudoval učitelství matematiky a výpočetní techniky na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity, kde také působí ve Středisku Teiresiás a vede řadu projektů zaměřených na digitální přístupnost. Je autorem metodiky Blind Friendly Web, spoluautorem českých pravidel přístupného webu a lektorem digitálního designu bez bariér. Aktivně se podílí na testování asistivních technologií a dlouhodobě zlepšuje přístupnost pro uživatele s postižením zraku.

    Praha – Hotel Olympik / online

    Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

    Další možností je sledovat akci online na vašem zařízení.

    Adresa:

    Sokolovská 138

    180 00 Praha 8

    Doprava:

    Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

    Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

    Autem – parkovat lze na parkovišti přímo před hotelem.

    Mapa

    Také doporučujeme