Logo AIVD
Konference

FORUM mateřských škol Praha

Novela školského zákona, zápisy NOVĚ, úrazy a měsíční hlášení 2026

Termín: 17. 3. 2026
Místo konání: Hotel Artemis****

Jarní konání konference FORUM mateřských škol 2026 přinese nejucelenější přehled legislativy, která zásadně promění fungování mateřských škol od roku 2026. Připravíme vás na všechny nové povinnosti – od novely školského zákona přes revoluci ve školním stravování, jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele, změny v zápisech až po velkou úrazovou novelu. Zkušení lektoři vám krok za krokem vysvětlí, jak nové předpisy zavést do praxe, upozorní na rizika, která ředitelky nejčastěji podceňují, a nabídnou konkrétní řešení pro bezchybné řízení školy.

3 990 

bez DPH.


Účast na této konferenci můžete hradit z nových šablon OP JAK.

Výhody konference:

  • Díky konferenci zjistíte veškeré legislativní novinky a povinnosti valící se na vás ve školním roce 2026.
  • Setkáte se s ostatními ředitelkami škol, s nimiž můžete sdílet cenné zkušenosti.
  • Těšit se můžete na celodenní občerstvení i tombolu.
  • Součástí konference je veletrh hraček, didaktických pomůcek a technických vychytávek pro mateřské školy.
  • Jako BONUS získáte nahrávku konference zdarma!

Podívejte se na program konference.

Komu je konference určena:

Ředitelkám, ředitelům i vedoucím učitelkám mateřských škol a předškolních zařízení zajišťujících vzdělávání a volnočasové aktivity dětí (mateřských a rodinných center, firemních školek, firemních školek, dětských klubů, domů dětí a mládeže, dětských koutků apod.). Inspiraci však mohou načerpat i pedagogové MŠ a 1. stupně ZŠ.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát, který může využít jako doklad o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně konference jsou podkladové materiály a nahrávka konference. V případě prezenční účasti je součástí vstupného také občerstvení a dárky od partnerů konference.

Nemůžete-li se konference zúčastnit osobně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos. V takovém případě prosím napište do objednávky heslo „online“.

Program konference (od 9:00 do cca 16:00)

8:30 – zahájení konference a veletrhu pro MŠ

  1. Velký přehled legislativních změn pro mateřské školy v roce 2026
  • Financování pozic v mateřské škole od 1. 1. 2026 státem – financování nepedagogických pracovníků a pozice sociální pedagog, pravidla, přechodná období
  • Nová metodická podpora školy spádovou poradnou od 1. 9. 2026 – povinnosti, spolupráce, co budou poradny poskytovat.
  • Indexace škol 2026/2027 – povinné schéma pro určení náročnosti vzdělávacího procesu a jeho realizace v praxi.
  • Odklady povinné školní docházky – důležité termíny, proces, doporučující posouzení poradny, interní dokumentace.
  1. Revoluce ve školním stravování od 1. 9. 2026
  • Nové povinnosti pro vedení MŠ a školní jídelny
  • Nová skladba spotřebního koše, důraz na sezónní a lokální potraviny
  • Pravidla pro donášky krabiček s vlastní stravou – jejich skladování a výdej
  • Financování školního stravování
  1. NOVÁ pravidla zápisů do MŠ od 15. 3. do 15. 4. + povinné hlášení výsledků ZŠ
  • Nové termíny zápisů, odvolání
  • Povinné předávání výsledků pedagogického posouzení mezi MŠ a ZŠ – kdy a jaký formulář použít
  • Komunikace s rodiči a zdravotními specialisty – co zákon nově ukládá.
  1. Úrazy dětí a pracovní úrazy zaměstnanců: Velká novela od 1. 1. 2026
  • Co nově platí pro zasílání záznamů o úrazech od 1. 9. 2025 a jaké změny dopadají na MŠ
  • Jaké jsou nové lhůty pro zápis úrazu dítěte, včetně výjimek na akcích mimo školu
  • Jak bude v praxi vypadat nový formulář pro hlášení úrazů od 1. 9. 2026
  • Co mění nové nařízení vlády v oblasti pracovních úrazů zaměstnanců od 1. 1. 2026
  • Nový portál pro hlášení pracovních úrazů se striktními pravidly
  • Jak má ředitelka krok za krokem postupovat při pracovním úrazu zaměstnance, aby splnila všechny povinnosti
  1. Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele od 1. 4. 2026: nové formuláře, ohlašování, registrace
  • Konec 25 různých formulářů – jak bude fungovat jediné měsíční hlášení na MPSV
  • Kam a jak se musí MŠ registrovat, aby hlášení mohla odesílat
  • Do kdy musí škola nahlásit všechny své současné zaměstnance, aby splnila zákonné povinnosti
  1. Slučování mateřských škol: Co čeká ředitelky a zaměstnance
  • Kterých škol se slučování dotkne?
  • Jakým způsobem se bude rozhodovat, kdo tyto školy bude řídit?
  • A co bude se současnými řediteli a zaměstnanci?
  • Kdo bude vést zaměstnance ve sloučené škole a budou řízeni na dálku?

Změna programu vyhrazena.

JUDr. Eva Janečková

Vystudovala Právnickou fakultu ZČU a zároveň Filozofickou fakultu UK v Praze. Od roku 2005 do roku 2014 pracovala na Úřadu pro ochranu osobních údajů, také na Oblastním Inspektorátu práce pro hl. m. Prahu, následně na MPSV. Specializuje se zejména na pracovní právo, ochranu osobních údajů, na právní problematiku vztahující se ke školským zařízením. Je autorkou řady článků a knih.

Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

Hotel Artemis****

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14,

180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme