Logo AIVD
Konference

Konference: FORUM mateřských škol Praha

Legislativní přehled • Vzdělávání Ukrajinců • Financování • Změny v zaměstnávání • Šablony a dotace

Termín: 12. 10. 2022
Místo konání: Hotel Artemis****

Podzimní konání tradiční konference je přímo nabité aktuálními legislativními změnami a požadavky na ředitelky mateřských škol pro bezchybné řízení školy. Špičkoví lektoři z oboru vás upozorní na změny v zaměstnávání, shrnou chystané legislativní novinky, poradí, jak se vypořádat s aktuálními povinnostmi při vzdělávání ukrajinských dětí, a doporučí, jaké zdroje pro financování školy jsou nejvhodnější. Zúčastněte se tradičního setkání ředitelek mateřských škol v Praze, či online!

2 690 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Účast na této konferenci můžete hradit z nových šablon OP JAK.

Výhody konference:

  • Díky konferenci zjistíte veškeré legislativní novinky a povinnosti pro rok 2023.
  • Poradíme vám, jak se vypořádat se změnami v rozsahu přímé pedagogické činnosti zástupců ředitele a jak se změny dotknou vedoucích učitelek.
  • I vaši školní budovu zasáhne doslova revoluce v DPP a DPČ. Odzvoní dohodářům kvůli směrnicím EU?
  • Dozvíte se, jak dopřát finanční injekci vaší mateřské škole díky doplňkové činnosti a jak využít FKSP.
  • Rozebereme aktuální dotační příležitosti a zbrusu nové šablony.
  • Setkáte se s ostatními ředitelkami škol, s nimiž můžete sdílet cenné zkušenosti.
  • Těšit se můžete na dárečky, bohaté občerstvení i tombolu.
  • Jako BONUS získáte nahrávku konference zdarma!

Pokud se nemůžete zúčastnit prezenčně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos.

Komu je konference určena:

Ředitelkám, ředitelům i vedoucím učitelkám mateřských škol a předškolních zařízení zajišťujících vzdělávání a volnočasové aktivity dětí (mateřských a rodinných center, firemních školek, firemních školek, dětských klubů, domů dětí a mládeže, dětských koutků apod.). Inspiraci však mohou načerpat i pedagogové MŠ a 1. stupně ZŠ.

Poznámka

Nemůžete-li se konference zúčastnit osobně, zprostředkujeme vám na vyžádání její online přímý přenos. V takovém případě prosím napište do objednávky heslo „online“.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát, který může využít jako doklad o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně konference jsou podkladové materiály a nahrávka konference. V případě prezenční účasti je součástí vstupného také občerstvení a dárky od partnerů konference.

Z připravovaného programu konference (9:00–16:00)

 

  • Legislativní přehled pro rok 2023

Aktuální přehled, co platí a co se mění pro školy a pedagogické pracovníky. Jaký je legislativní výhled pro následující školní a kalendářní rok? Připravte se na změny včas.

  • Aktuální výzvy ve vzdělávání ukrajinských dětí

Co dělat v případě, kdy se dítě přihlásilo k docházce, ale školu nenavštěvuje? Co bude dál po uplynutí účinnosti zákona Lex Ukrajina? Rozebereme i nejčastější dotazy a nejistoty škol při vzdělávání ukrajinských dětí.

  • Zásadní změny v rozsahu přímé pedagogické činnosti

Jak novela vyhlášky č. 75/2005 zatočí s dosavadním rozsahem přímé pedagogické činnosti pro zástupce ředitele škol? Co musíte ohlídat při úpravě úvazků? Jak se změny dotknou vedoucích učitelek MŠ? A vyplynou z novely větší pravomoci pro ředitele?

  • Jak směrnice EU ovlivní zaměstnávání na DPP a DPČ

Kvůli nové informační povinnosti vůči zaměstnancům musíte od srpna tvořit povinný rozvrh práce i dohodářům. Jak informační povinnost upraví znění dohod? A jaká bude finální úprava pro český zákon?

  • Finanční vzpruha pro školy

Jak můžete finančně oživit rozpočet vaší školy díky doplňkové činnosti? Tápete, jak na správné kalkulace a odměny v případě doplňkové činnosti? Na co zaměstnancům přispívat z FKSP, kam fond ukládat a do kdy musíte rozpočet na FKSP připravit?

  • Zbrusu nové šablony a dotační příležitosti

Dočkáme se nových šablon a jaké projekty nás u zbrusu nových výzev čekají? Jaké budou podmínky pro jejich uplatnění? Podíváme se také na další dotační příležitosti, které vám jsou aktuálně k dispozici.

 

Změna programu vyhrazena

 

 

Mgr. Bc. Eliška Wellech, LL.M.

Eliška Wellech působí jako advokátka, lektorka, poradce školám a školským zařízením. Dlouhodobě se věnuje problematice školství a pomoci školám a školským zařízením v oblastech školského, pracovního, správního a občanského práva. Specializuje se na správné použití právních předpisů při řízení škol a školských zařízení. Ve školství se pohybuje již mnoho let nejen v oblasti právního poradenství, zkušenosti má i dlouhodobého působení jako učitelka na základní a střední škole. Vystudovala Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v oboru Mezinárodní vztahy a Právnickou fakultu Masarykovy univerzity oboru Právo a právní věda. Od ukončení studií působí v advokacii. Je autorkou a spoluautorkou publikací k novému občanskému zákoníku. 

Ing. Jan Šašek

Jan Šašek v současnosti pracuje na pozici projektového manažera v Evropské rozvojové agentuře, kde se podílí především na přípravě a administraci zjednodušených projektů pro mateřské a základní školy po celé ČR v rámci tzv. šablon a projektů v rámci vybraných českých operačních programů. Mimo to spolupracuje na přípravě, realizaci a administraci projektů mezinárodních, zejména v rámci programu Erasmus+, Višegrádských a EHP fondů. V minulosti pracoval jako dotační specialista pro jedno z největších zemědělských družstev v ČR, kde připravoval a realizoval větší investiční projekty, zejména v rámci Programu rozvoje venkova, národních programů Ministerstva zemědělství a operačního programu SOT Ovoce a zelenina.

Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D.

Lektorka je právnička Kanceláře veřejného ochránce práv, soustředí se na oblast diskriminace a problematiku školské legislativy, publikuje v oblasti antidiskriminačního práva, školské legislativy a dějin práva, věnuje se vzdělávání pedagogů a ředitelů škol.

Mgr. Miloslav Kvapil

Miloslav Kvapil je certifikovaný interní auditor ve veřejné správě EXPERT/KONZULTANT. Více než 20 let se zaměřuje na zefektivňování veřejné správy a zejména veřejnoprávních korporací (územně samosprávný celek a jeho zřízené/založené organizace), a to z pohledu finančního řízení a kontroly, veřejných služeb a procesů, které jsou úzce s veřejnými financemi propojeny. Vedle své lektorské a auditorské činnosti je také ředitelem společnosti DYNATECH s.r.o., která se se zabývá nejen službami interního auditu, ale také vyvíjí vlastní softwarové nástroje pro elektronizaci procesů spojených s finančním řízením a kontrolou veřejnoprávních korporací a jejich organizací.

Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

JUDr. Hana Poláková

Absolventka PF Masarykovy Univerzity v Brně již po studiích začala působit na odboru školství, posléze se stala vedoucí Odboru školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Zaměřuje se zejména na problematiku školské legislativy. Působí jako lektorka školského zákona, zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce. Díky této činnosti je více vnímavá k problémům pedagogických pracovníků v Brně. Je také autorkou řady publikací určených pro ředitele škol a školských zařízení. Pro školská zařízení lektoruje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků témata funkčního vzdělávání.

Hotel Artemis****

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14,

180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa