Logo AIVD
Konference

Konference: Legislativní mantinely pro zřizovatele škol

Legislativa – nový zákon o účetnictví – novela ZP – odvolání ředitele

Termín: 24. 5. 2023
Místo konání: Praha, Hotel Olympik

Výhled na rok 2023 je už nyní plný legislativních přemetů, které dopadnou na váš úřad i vaše školy. Jak pikantní nový zákon o účetnictví umožní ředitelům škol přehodit odpovědnost na zřizovatele? Navíc je tu obří novela zákoníku práce změny v datovkách. K tomu se nabalují vaše kontrolní povinnosti vůči školám a kejkle s problémovými řediteli. Potřebujete se zorientovat v novinkách a zásadních postupech, které musíte znát? Proto je tu konference výhradně pro zřizovatele škol!

4 690 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl konference:

Pozice zřizovatele je často ošemetná – proto přicházíme s dalším konáním úspěšné konference výhradně pro zřizovatele. Na zřizovatele škol se často zapomíná, přitom jste to vy, kteří rozhodují o řadě důležitých věcí. Na konferenci vám interní auditor nový zákon o účetnictví, který od základu mění odpovědnost za účetnictví vašich škol – možná vše padne na vaše bedra. Shrneme, jaká to pro vás nese pozitiva i negativa a co musíte chtě nechtě zařídit během následujících let. Zevrubně rozebereme velkou novelu zákoníku práce a její dopady na široké spektrum pracovněprávních postupů na vašem úřadě i ve vašich školách. Rozebereme nejnovější změny v datových schránkách, které platí od 1. ledna a poodhalíme chystané změny od 1. 7. 2023. Poradíme, jaké máte páky při odvolání ředitele školy. Shrneme, jaké kompetence jako zřizovatel vůči svým školám máte a jaké paragrafy ovládají financování vašich škol.

Výhody konference:

  • Provedeme vás aktuálním dějištěm na poli legislativy a jaké změny se v roce 2023 chystají.
  • Konference je určena výhradně zřizovatelům škol, kteří získají informace na míru. 
  • Poradíme, jak v praxi řešit nejožehavější aktuální témata, která pálí zřizovatele napříč republikou. Vybírali jsme na základě průzkumu přímo mezi zřizovateli škol.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je konference určena:

Všem zástupcům zřizovatelů škol. Od vedoucích odboru školství, přes starosty po radní a referenty. Konference se mohou zúčastnit také zřizovatelé soukromých a církevních škol.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd. Všichni účastníci obdrží nahrávky jednotlivých vystoupení.

Z připravovaného programu konference (9:00 až 15:00)

Ostrý nový zákon o účetnictví: Kdy na vás může ředitel přehodit svoje povinnosti?

  • Víte, kdy na vás bude moci ředitel školy přehodit odpovědnost za účetnictví?
  • Spadnou vám na hlavu i případně sankce za školní účetnictví?
  • V čem vám zákon vyšlape cestičku v rámci kontroly škol? A jak si naopak finanční kontrola došlápne na vás?
  • Bude účetní školy nově spadat pod zřizovatele?
  • Jak všechno smluvně ošetřit se školou či externí účetní?

Legislativní sprcha pro zřizovatele v roce 2023

  • Jak překopala letošní novela vzdělávání ukrajinských dětí Vaše povinnosti vůči školám?
  • Jaké novinky přinese dlouho očekávaná novela zákona o pedagozích, jejíž schválení je na spadnutí?
  • A co skýtá připravovaná horká novela školského zákona?

Jaké jsou kompetence zřizovatele vůči ředitelům škol?

  • V jakých případech smí zřizovatel kontrolovat hospodaření ředitele s financemi školy?
  • Kdy ředitel školy potřebuje ke svému rozhodnutí souhlas, stanovisko, projednání se zřizovatelem?
  • Do jaké míry stanovujete platové ohodnocení ředitele školy?
  • Máte ve škole problematického ředitele, na kterého se sypou stížnosti a vy nevíte, jak na jeho odvolání?
  • Podle jakých měřítek se musíte řídit, abyste postupovali podle platné legislativy?
  • Můžete se v případě nárůstu stížností obracet na ČŠI, nebo je vše jen ve vašich rukách? 

Velká novela zákoníku práce v roce 2023

  • K jakým převratným změnám dojde v home office?
  • Čeká nás revoluce v DPP a DPČ (povinná dovolená a další příplatky) 
  • Zásadní novinky v doručování – musíte přejít na elektronickou komunikaci?
  • Nová informační povinnost

Chaotické změny v datovkách a jak dopadnou na váš úřad i školy

  • Novela legislativy od 1. 1. a 1. 7. 2023
  • Jak se rozšířil rozsah kontaktů, se kterými musíte nově komunikovat?
  • Jak se liší povinnosti vašeho úřadu a vaší školy?
  • Jak si ověřit převzetí doručeného rozhodnutí? Musíte zprávy z datovky zakládat do spisu? A kdy je nutný elektronický podpis?  

Změna programu vyhrazena.

Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D.

Tomáš Lechner působí na katedře práva Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze. Má bohaté zkušenosti z praktického uplatnění informačních technologií v územní samosprávě jako specialista společnosti Triada na implementaci elektronických spisových služeb.

Mgr. Bc. Eliška Wellech, LL.M.

Eliška Wellech působí jako advokátka, lektorka, poradce školám a školským zařízením. Dlouhodobě se věnuje problematice školství a pomoci školám a školským zařízením v oblastech školského, pracovního, správního a občanského práva. Specializuje se na správné použití právních předpisů při řízení škol a školských zařízení. Ve školství se pohybuje již mnoho let nejen v oblasti právního poradenství, zkušenosti má i dlouhodobého působení jako učitelka na základní a střední škole. Vystudovala Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v oboru Mezinárodní vztahy a Právnickou fakultu Masarykovy univerzity oboru Právo a právní věda. Od ukončení studií působí v advokacii. Je autorkou a spoluautorkou publikací k novému občanskému zákoníku. 

Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D.

Lektorka je právnička Kanceláře veřejného ochránce práv, soustředí se na oblast diskriminace a problematiku školské legislativy, publikuje v oblasti antidiskriminačního práva, školské legislativy a dějin práva, věnuje se vzdělávání pedagogů a ředitelů škol.

Mgr. Miloslav Kvapil

Miloslav Kvapil je certifikovaný interní auditor ve veřejné správě EXPERT/KONZULTANT. Více než 20 let se zaměřuje na zefektivňování veřejné správy a zejména veřejnoprávních korporací (územně samosprávný celek a jeho zřízené/založené organizace), a to z pohledu finančního řízení a kontroly, veřejných služeb a procesů, které jsou úzce s veřejnými financemi propojeny. Vedle své lektorské a auditorské činnosti je také ředitelem společnosti DYNATECH s.r.o., která se se zabývá nejen službami interního auditu, ale také vyvíjí vlastní softwarové nástroje pro elektronizaci procesů spojených s finančním řízením a kontrolou veřejnoprávních korporací a jejich organizací.

Mgr. Klára Valentová

Klára Valentová se specializuje na pracovní a korporátní právo a ochranu osobních údajů. Je jedním ze zakládajících členů české asociace advokátů specializujících se na pracovní právo – Czech Employment Lawyers Association (CzELA) a vedoucím autorského týmu komentáře k zákoníku práce. Mgr. Klára Valentová je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (2001). Od roku 2005 je advokátkou zapsanou v seznamu České advokátní komory. Již během studia a po jeho ukončení pracovala pro poradenskou společnost PricewaterhouseCoopers a v roce 2001 začala působit v advokátní kanceláři Ambruz & Dark, která se později sloučila s advokátní kanceláří Deloitte Legal. Od roku 2012 spolupracuje s advokátní kanceláří Vilímková, Dudák & Partners. Klára Valentová se specializuje zejména na pracovní právo a ochranu osobních údajů. Oboru pracovního práva se každodenně věnuje přes 20 let a poskytuje služby ve všech oblastech této právní disciplíny. Vedle klientské práce také pravidelně publikuje a přednáší na odborných seminářích a konferencích. 

Praha, Hotel Olympik

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

Adresa:

Sokolovská 138, Praha 8 186 76

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme