Konference: Legislativní mantinely pro zřizovatele škol

Konference: Legislativní mantinely pro zřizovatele škol

Legislativa – odvolání ředitele – novela ZP – kompetence zřizovatele

Termín: 24. 5. 2023
Přednáší:
Místo konání: Název místa konání

Výhled na rok 2023 je už nyní plný legislativních přemetů, které dopadnou na váš úřad i vaše školy. Jak pikantní nový zákon o účetnictví umožní ředitelům škol přehodit odpovědnost na zřizovatele? Navíc je tu obří novela zákoníku práce změny v datovkách. K tomu se nabalují vaše kontrolní povinnosti vůči školám a kejkle s problémovými řediteli. Potřebujete se zorientovat v novinkách a zásadních postupech, které musíte znát? Proto je tu konference výhradně pro zřizovatele škol!

Přihlásíte-li se ve dvou, získáte slevu 15%!

4 690 Kč
bez DPH

Cíl konference:

Pozice zřizovatele je často ošemetná – proto přicházíme s dalším konáním úspěšné konference výhradně pro zřizovatele. Na zřizovatele škol se často zapomíná, přitom jste to vy, kteří rozhodují o řadě důležitých věcí. Na konferenci vám interní auditor nový zákon o účetnictví, který od základu mění odpovědnost za účetnictví vašich škol – možná vše padne na vaše bedra. Shrneme, jaká to pro vás nese pozitiva i negativa a co musíte chtě nechtě zařídit během následujících let. Zevrubně rozebereme velkou novelu zákoníku práce a její dopady na široké spektrum pracovněprávních postupů na vašem úřadě i ve vašich školách. Rozebereme nejnovější změny v datových schránkách, které platí od 1. ledna a poodhalíme chystané změny od 1. 7. 2023. Poradíme, jaké máte páky při odvolání ředitele školy. Shrneme, jaké kompetence jako zřizovatel vůči svým školám máte a jaké paragrafy ovládají financování vašich škol.

Výhody konference:

  • Provedeme vás aktuálním dějištěm na poli legislativy a jaké změny se v roce 2023 chystají.
  • Konference je určena výhradně zřizovatelům škol, kteří získají informace na míru. 
  • Poradíme, jak v praxi řešit nejožehavější aktuální témata, která pálí zřizovatele napříč republikou. Vybírali jsme na základě průzkumu přímo mezi zřizovateli škol.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je konference určena:

Všem zástupcům zřizovatelů škol. Od vedoucích odboru školství, přes starosty po radní a referenty. Konference se mohou zúčastnit také zřizovatelé soukromých a církevních škol.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály, teplý oběd, občerstvení a nahrávka z konference.

Poznámka:

Nemůžete-li se konference zúčastnit osobně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos pražského konání. V takovém případě prosím napište do objednávky heslo „online

Z připravovaného programu konference (9:00 až 15:00)

Ostrý nový zákon o účetnictví: Kdy na vás může ředitel přehodit svoje povinnosti?

  • Za jakých podmínek bude možné převést odpovědnost a případné sankce za účetnictví ze školy na zřizovatele?
  • K jakým krokům budete muset přistoupit v rámci digitalizace účetnictví?
  • Jak bude v praxi probíhat finanční kontrola a účetnictví ze strany ředitele škol a jejího zřizovatele?
  • Jaké další související změny vás čekají? Připravte se na změny účinné od 1. 1. 2024 + na pozměňující stávající zákony včas!

Jaké jsou kompetence zřizovatele vůči ředitelům škol?

  • V jakých případech smí zřizovatel kontrolovat hospodaření ředitele s financemi školy?
  • Kdy ředitel školy potřebuje ke svému rozhodnutí souhlas, stanovisko, projednání se zřizovatelem?
  • Smíte zasahovat do vzdělávacích procesů a organizace školy?
  • Ze kterých zdrojů a na co tečou finance pro vaše školy?
  • Co všechno určuje důležitý ukazatel PHmax?
  • Do jaké míry stanovujete platové ohodnocení ředitele školy?
  • Které školské dokumenty vám musí ředitel předkládat ke schválení a v jakých termínech? (Rozpočet školy, výroční zprávy atd.)

Velká novela zákoníku práce v roce 2023

  • K jakým převratným změnám dojde v home office?
  • Čeká nás revoluce v DPP a DPČ (povinná dovolená a další příplatky) 
  • Zásadní novinky v doručování – musíte přejít na elektronickou komunikaci?
  • Nová informační povinnost

Chaotické změny v datovkách a jak dopadnou na váš úřad i školy

  • Novela legislativy od 1. 1. a 1. 7. 2023
  • Jak se rozšířil rozsah kontaktů, se kterými musíte nově komunikovat?
  • Jak se liší povinnosti vašeho úřadu a vaší školy?
  • Jak si ověřit převzetí doručeného rozhodnutí? Musíte zprávy z datovky zakládat do spisu? A kdy je nutný elektronický podpis?

Jak na odvolání problematického ředitele

  • Máte ve škole problematického ředitele, na kterého se sypou stížnosti a vy nevíte, jak na jeho odvolání?
  • Podle jakých měřítek se musíte řídit, abyste postupovali podle platné legislativy?
  • Smí ředitele odvolat pouze zřizovatel, nebo musí mít podporu od dalších orgánů?
  • Můžete se v případě nárůstu stížností obracet na ČŠI, nebo je vše jen ve vašich rukách?  

Změna programu vyhrazena.

Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D.

Lektorka je právnička Kanceláře veřejného ochránce práv, soustředí se na oblast diskriminace a problematiku školské legislativy, publikuje v oblasti antidiskriminačního práva, školské legislativy a dějin práva, věnuje se vzdělávání pedagogů a ředitelů škol.

Mgr. Klára Valentová

Klára Valentová se specializuje zejména na pracovní právo a ochranu osobních údajů. Zabývá se mj. otázkami náboru zaměstnanců, přípravou a revizemi všech typů pracovních smluv a vnitřních předpisů společností, odměňováním zaměstnanců, organizačními změnami, ukončením pracovního poměru a právem odborů. Lektorka také publikuje a vede odborné semináře.

Mgr. Miloslav Kvapil

Miloslav Kvapil je certifikovaný interní auditor ve veřejné správě EXPERT/KONZULTANT. Více než 20 let se zaměřuje na zefektivňování veřejné správy a zejména veřejnoprávních korporací (územně samosprávný celek a jeho zřízené/založené organizace), a to z pohledu finančního řízení a kontroly, veřejných služeb a procesů, které jsou úzce s veřejnými financemi propojeny.

Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D.

Tomáš Lechner působí na katedře práva Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze. Má bohaté zkušenosti z praktického uplatnění informačních technologií v územní samosprávě jako specialista společnosti Triada na implementaci elektronických spisových služeb.

Praha, Hotel Olympik

Praha, Hotel Olympik

Sokolovská 138, Praha 8 180 00

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

 

Adresa:

Sokolovská 138, Praha 8 186 76

 

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

 

Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

4 690 Kč
bez DPH

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout