Logo AIVD
Konference

Online konference: Časované bomby v inkluzi ve školním roce 2020/2021

Velké novely v praxi škol – formativní hodnocení – žáci s poruchami chování

Termín: 4. 11. 2020
Místo konání: Online – živý přenos

Online konference: Časované bomby v inkluzi ve školním roce 2020/2021

S novým školním rokem přichází další série novel: zákoníku práce, zákona o pedagogických pracovnících či školského zákona. Významně ovlivní zaměstnávání a požadavky na kvalifikaci jednotlivých členů inkluzivního týmu i práci se žáky se SVP. Seznamte se za jediný den s těmi nejdůležitějšími změnami, které je nutné uplatňovat v praxi. Zaměříme se také na aktuální požadavky na vzdělávání žáků, nezbytné proměny výuky, práci se žáky se závažnými poruchami chování či na formativní hodnocení.

2 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Online konference se koná pod záštitou časopisu Průvodce společným vzděláváním!

Výhody konference:

  • Za jediný den budete mít jasno o nejdůležitějších změnách v oblasti společného vzdělávání.
  • Objasníme, co přináší inkluzivní novela školského zákona do školní praxe.
  • Představíme vám nová pravidla zaměstnávání a podmínky pro kvalifikaci jednotlivých členů inkluzivního týmu po novele zákona o pedagogických pracovnících.
  • Seznámíme vás s požadavky ČŠI na redukci učiva, změny forem a metod výuky a hodnocení žáků za aktuálních ztížených podmínek a doporučíme, jak vše uvést do praxe.
  • Připravíme vás na používání formativního hodnocení, zejména u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Ukážeme vám způsoby systematické práce se problematickou skupinou žáků se závažnými poruchami chování.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Ohlasy účastníků z předchozích konání konference:

„Oceňuji vysokou odbornost i zajímavý přednes a také to, že přednášející byli lidé z praxe.“

„Celá konference pro mě byla přínosem. Jsem výchovná poradkyně a s inkluzí se potýkám velice často.“

„Děkuji za výběr problémů z praxe, skvělých přednášejících a výbornou organizaci této vzdělávací akce.“

„Oceňuji profesionální přístup přednášejících a jejich ochotu odpovídat na dotazy z publika.“

„Děkuji za příjemně a užitečně strávený čas.“

Komu je konference určena:

Ředitelům, výchovným poradcům a metodikům prevence i oborovým pedagogům základních a středních škol, speciálních škol a pracovníkům školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát, prezentace v elektronické verzi a nahrávku konference.

Z připravovaného programu konference 4. 11. 2020 (9.00–14.30):

 Změna programu vyhrazena.

1) Přehled legislativních změn a jejich dopad na společné vzdělávání

Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph. D., specialistka na inkluzivní legislativu, se bude zabývat tím, jaké legislativní předpisy mají vliv na realizaci společného vzdělávání na školách a co můžeme očekávat od jejich plánovaných novel? Podrobněji rozebere, jak ovlivní inkluzivní novela školského zákona vaši spolupráci se školskými poradenskými zařízeními.

2) Novela zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce ve vašem inkluzivním týmu

Mgr. Martin Kaplán, expert na pracovní právo ve školství, vás seznámí s novelou zákona o pedagogických pracovnících a letní novelou zákoníku práce. Významně se týká například speciálních pedagogů či asistentů pedagoga. Mění se také pravidla pro zaměstnávání na dobu určitou. Jak bude vše vypadat v praxi?

3) Odraz pandemie v požadavcích ČŠI na výuku

Ing. Štěpánka F. Uličná, Ph.D., oblíbená lektorka, představí požadavky ČŠI na redukci učiva, změny forem a metod výuky a hodnocení žáků za současných ztížených podmínek a doporučí, jak vše uvést do praxe.

4) Formativní hodnocení u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D., přední odbornice na inkluzivní vzdělávání, vám poradí, jak správně provádět formativní hodnocení zejména u žáků se SVP. Zjistíte, na co si dát pozor i jak podat efektivní zpětnou vazbu.

5) Přístupy, které pomáhají žákům s vážnými poruchami chování

Mgr. Veronika Majkútová, zkušená speciální pedagožka a odborná poradkyně projektu APIV B, se zaměří na problémy žáků s poruchami chování. Ti se stávají horkým bramborem v soukolí institucí, které by jim měly podat pomocnou ruku, a velká tíha tak zůstává na bedrech školy. Jak tyto žáky efektivně vzdělávat? Představíme na příkladech z praxe.

Těšíme se na virtuální setkání s vámi!

Tým Nakladatelství FORUM

Mgr. Martin Kaplán

Martin Kaplán vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Pracuje jako právník Českomoravského odborového svazu pracovníků školství a kromě toho působí jako lektor se zaměřením na pracovní právo v regionálním školství.

Mgr. Veronika Majkútová

Veronika Majkútová je speciální pedagožka a zástupkyně ředitele ve speciální škole (Střední škola a Základní škola, Havířov-Šumbark). Pracuje pro organizaci Spolu, z.s., která hájí zájmy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, například dětí zdravotně, sociálně či kulturně znevýhodněných, dětí s jazykovou bariérou nebo dětí nadaných. Je lektorkou DVPP, realizuje školení pro pedagogické pracovníky a management ZŠ a SŠ, především pro NPI ČR. V současnosti studuje ABA – aplikovanou behaviorální analýzu, kterou bude využívat ke vzdělávání žáků se SVP na své škole.

Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D.

Lektorka je právnička Kanceláře veřejného ochránce práv, soustředí se na oblast diskriminace a problematiku školské legislativy, publikuje v oblasti antidiskriminačního práva, školské legislativy a dějin práva, věnuje se vzdělávání pedagogů a ředitelů škol.

Ing. Štěpánka Uličná, Ph.D.

Štěpánka Uličná je specialistka v oblasti vedení, řízení, motivace a rozvoje pracovníků. Ve společnostech je zodpovědná za nastavení efektivních procesů náboru, výběru, adaptace, rozvoje, ale i propouštění pracovníků. Pomáhá zavádět motivační systém hodnocení a odměňování do různých typů organizací. Rozvíjí nejčastěji tyto kompetence pracovníků: komunikaci, motivaci, prezentaci, vyjednávání, argumentaci, vedení a řízení, kreativní myšlení prostřednictvím moderních vzdělávacích technik. Nyní se soustřeďuje na podporu vedení a řízení týmů online (remote management) a nastavení systému podporující home office, výkonnost a spokojenost pracovníků.

PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.

Lenka Felcmanová je místopředsedkyní České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV).

Online – živý přenos

Místo konání:

Živé vysílání je interaktivní online seminář, jehož přenos budete sledovat na svém PC, notebooku nebo tabletu - pohodlně ve vaší kanceláři nebo doma bez nutnosti jakéhokoli dojíždění. A nejen to. Budete moci klást lektorovi i své otázky. Je to technicky velmi jednoduché – informace, jak se připojit, obdržíte včas od našeho zákaznického servisu e-mailem.


Také doporučujeme