Logo AIVD
Konference

Legislativní bouře pro ředitele ZŠ v roce 2024/2025

Jak se popasovat s dopady největších změn v praxi

Termín: 27. 3. 2024
Místo konání: Hotel Artemis****

Školní rok 2024/2025 bude pro ředitele ZŠ velmi náročným obdobím s tvrdými dopady novinek účinných od 1. 1. 2024. Znáte už novou podobu přijímacích zkoušek na SŠ? Víte, na koho z pedagogů se nově vztahuje adaptační období? Jak zamává konsolidační balíček s vaším FKSP? Zcela revoluční převrat čeká zaměstnávání a financování asistentů pedagoga od 1. 1. 2025. Zúčastněte se naší jarní konference, která Vám pomůže se se vším popasovat.

3 290 

bez DPH.

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Důležitá informace:

    Účast na této konferenci můžete hradit z nových šablon OP JAK.

    Cíl konference:

    Cílem konference je seznámit účastníky z řad vedení veřejných i neveřejných základních škol a školských zařízení s nejzásadnějšími legislativními změnami školního rou 2024/2025 a pomoci jim aplikovat všechna potřebná pravidla v každodenní praxi školy.

    Podrobně se budeme věnovat zejména revolučnímu zaměstnávání asistentů pedagoga na základních školách a školních družinách. Nová pravidla vstoupí v účinnost již 1. 1. 2025. Dramatické dopady však zaznamenají školy již od 1. 1. 2024. Jde zejména o adaptační období pro začínající učitele. Pozor, může vás však překvapit jeho povinnost i u kolegů, s nimiž spolupracujete již delší čas. Jak jej správně stanovit a co vše je nutné dodržet? Co by měla vědět každá základní škola o novém systému přijímaček na SŠ? Zásadní změny přináší i novela zákoníku práce, Jak správně rozvrhovat pracovní dobu dohodářům a komu vznikne nárok na dovolenou? V neposlední řadě se zaměříme na FKSP po účinnosti konsolidačního balíčku. To a řadu dalších dílčích změn představíme v průběhu jediného dne. Načerpejte potřebné know-how v oáze klidu naší konference a z úst nejlepších lektorů z praxe.

    Výhody prezenční účasti na konferenci:

    • Jasně, stručně a výstižně: Během jediného dne načerpáte nejdůležitější informace pro svou práci v kostce.
    • Tady a teď: Školíte se v přesně daném čase a na vhodném místě. Ve výsledku si odnášíte víc informací. (Už žádné Někdy se na to podívám.)
    • Nerušeně: Nikdo vás neotravuje pracovními záležitostmi, soustředíte se jen na školení.
    • Bez technických problémů: Nemusíte řešit problémy s počítačem či internetovým připojením.
    • Tváří v tvář: Můžete konzultovat s lektory problémy své školy podrobně a v osobnější rovině.
    • Mezi kolegy: Naše konference je zážitek. Setkáte se s řediteli z jiných škol, navážete vztahy.
    • Bez starostí: Proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
    • Skvělé celodenní občerstvení a dárky od našich partnerů.
    • Jako bonus získá každý účastník přístup k nahrávkám všech konferenčních příspěvků z pražského konání.

    Pokud se nemůžete zúčastnit prezenčně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos.

    Podívejte se na připravovaný program konference.

    Komu je konference určena:

    Ředitelům a zástupcům ředitele či vedoucím učitelům základních škol veřejných i neveřejných zřizovatelů, ale i ředitelům a vedoucím školských zařízení.

    Další informace:

    Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě, nahrávky jednotlivých vystoupení, dárkové tašky, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd.

    Z připravovaného programu konference 27. 3. 2024 (9.00–15.30; 8 vyučovacích hodin):

    Dramatické změny pro ZŠ po novelách školského zákona v roce 2024 a 2025
    Asistenti pedagoga na ZŠ a v družinách v ohrožení:
    Na kolik asistentů budete mít od 1. 1. 2025 prostředky?
    Jak si zajistit potřebný počet asistentů – další možnosti financování
    Jaká pravidla budou platit pro zaměstnávání asistentů pedagoga
    Novinky v udělování kázeňských opatření od 1. 1. 2024
    Které informace musíte od 1. 1. 2024 nově zveřejňovat, kdy a kde?

    Radikální změny v přijímačkách a další novinky pro ZŠ 2024/2025
    Klíčové změny pro přijímačky na SŠ – co musí vědět každá ZŠ?
    Jednotná přijímací zkouška a nová pravidla pro odvolání
    Změny v přímé a nepřímé pedagogické činnosti v roce 2024
    Nová pravidla pro úplatu ve školní družině a školním klubu – o čem stále rozhoduje ředitel?

    NOVINKA: Adaptační období a uvádějící učitel od 1. 1. 2024
    Na koho se vztahuje povinně adaptační období?

    Jak správně stanovit délku adaptačního období (zkrácené úvazky, učitelé po rodičovské dovolené…)?
    Koho můžete ustanovit uvádějícím učitelem a jak jej odměňovat?
    Na co se soustředí při kontrolách ČŠI?

    FKSP ve Vaší škole po konsolidačním balíčku pro rok 2024
    Jak se mění pravidla pro čerpání z FKSP v roce 2024?
    Na co vše (ne)lze nově zaměstnanci přispívat?

    Změny v zaměstnávání od 1. 1. 2024 a další oříšky specifické pro školy

    Nové povinnosti pro ředitele školy při uzavírání DPP/DPČ se zaměstnancem
    Záludnosti rozvrhování pracovní doby (zástupy, proměnlivé podmínky…)
    Problematická evidence přímé vs. nepřímé pedagogické činnosti

    Změna programu vyhrazena

    Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

    Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

    JUDr. Jaroslav Stránský, Ph.D.

    Jaroslav Stránský je odborníkem na pracovní právo a právo sociálního zabezpečení.   Po absolvování Právnické fakulty Masarykovy univerzity pracoval na právním oddělení Českomoravské konfederace odborových svazů. V současné době působí na Katedře pracovního práva a sociálního zabezpečení na Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Věnuje se přednáškové, lektorské a poradenské činnosti v oblasti pracovního práva a personalistiky. Zaměřuje se rovněž na problematiku kolektivního vyjednávání a sociálního dialogu, včetně sociálního dialogu na úrovni Evropské unie. Publikuje v odborném tisku a je autorem řady publikací v oblasti pracovního práva, včetně komentářů k zákoníku práce.

    Ing. Hana Juráňová

    Hana Juráňová je daňovou poradkyní a auditorkou. Dlouhodobě se zabývá problematikou veřejné správy v oblasti organizace řízení, kontrol a přezkumů, poskytování a přijímaní dotací, účetnictví, daňových povinností, systémů inventarizace majetku a závazků atd. Jako akreditovaná lektorka působí 10 let.

    Mgr. Martin Kaplán

    Martin Kaplán vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Pracuje jako právník Českomoravského odborového svazu pracovníků školství a kromě toho působí jako lektor se zaměřením na pracovní právo v regionálním školství.

    Hotel Artemis****

    Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

    Adresa:

    U Sluncové 71/14,

    180 00 Praha 8

    Doprava:

    Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

    Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

    Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

    Přečtěte si více informací o hotelu.

    Místo konání je bezbariérově přístupné.

    Mapa

    Také doporučujeme