Logo AIVD
Konference

Legislativní bomby ve společném vzdělávání 2024/2025

Revoluční změny školského zákona – nové metodiky – novinky v poradenském systému

Termín: 14. 11. 2024
Místo konání: Hotel Artemis****

Ve společném vzdělávání se právě teď rodí obrovské legislativní změny, které se zásadně odrazí v možnostech zaměstnávání školních psychologů či speciálních pedagogů na vaší škole. Co můžete v praxi očekávat od PHmax pro tyto pozice a jaká jsou praktická úskalí zaměstnávání těchto pracovníků? Jak se změní systém poskytování podpůrných opatření a jejich vykazování? Jaká budou nová pravidla pro žádost o modifikaci konání přijímacích a maturitních zkoušek? Jaké změny přinese vaší škole novela vyhlášky o poskytování poradenských služeb a pozice školského logopeda? Jak v praxi používat metodiku k řešení syndromu CAN? Jaké jsou závazné postupy pro vaši školu? Co mění tzv. velká flexibilní novela zákoníku práce od 1. 1. 2025?

Ze všech legislativních nástrah nadcházejícího období ve společném vzdělávání vás vyseká naše konference.

3 490 

bez DPH.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl konference:

  • Objasníme velké legislativní změny, které má v plánu MŠMT, a poradíme, co je třeba ohlídat zejména s ohledem na žáky se SVP.
  • Představíme vám nový systém zaměstnávání a financování školních psychologů a speciálních pedagogů, který přinese novela školského zákona.
  • Upozorníme na nejnovější metodiku pro poskytování zdravotních úkonů ve školách, která upravuje povinnosti a kompetence školy v oblasti medikace žáků a nezbytných zdravotních úkonů na půdě školy.
  • Rozebereme nejnovější metodiku postupu při identifikaci žáka ohroženého syndromem CAN, upozorníme na praktické šablony a formuláře a především poradíme, jak žákovi zajistit účinnou pomoc.
  • Seznámíme vás s kompetencemi školského logopeda a možnostmi jeho intervence ve škole. Představíme také další novinky poradenského systému, o který se ve škole můžete opřít.
  • Poukážeme na největší úskalí zaměstnávání ve škole po novele zákoníku práce nejen od 1. 1. 2025.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Výhody konference:

  • Účast na této konferenci můžete hradit z nových šablon OP JAK. Rozsah vzdělávací akce je 8 vyučovacích hodin, tedy přesně 1 šablona.
  • Není nad osobní setkání s odborníky i kolegy z jiných škol – proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme. Všem, kteří se nemohou zúčastnit osobně, nabízíme online přímý přenos konference.
  • Všichni účastníci budou mít posléze přístup k nahrávkám konferenčních příspěvků.

Komu je konference určena:

Ředitelům, výchovným poradcům a metodikům prevence i oborovým pedagogům základních a středních škol, speciálních škol a pracovníkům školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě, dárkové tašky, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd. Všichni účastníci obdrží nahrávky jednotlivých vystoupení.

Z připravovaného programu konference 14. 11. 2024 (9.00–15.30):

Legislativní změny pro rok 2024/2025 a revoluční systém po novele školského zákona

  • PHmax pro školní psychology a speciální pedagogy po novele školského zákona
    • zásadní změna v jejich zaměstnávání a financování
    • kterých škol se bude týkat, od kdy, jaké bude PHmax pro tyto pozice
  • Indexace škol podle náročnosti vzdělávacího procesu – vyšší PHmax, normativ na odměňování pedagogů i ONIV
  • Lex Ukrajina pro školní rok 2024/2025: Končí řada výjimek
  • Změny v systémy odkladu povinné školní docházky
  • Nová pravidla pro žádost o modifikaci konání přijímacích a maturitních zkoušek

Školský logoped a novela vyhlášky o poskytování poradenských služeb v roce 2024/2025

  • Novela vyhlášky o poskytování poradenských služeb – plánované změny v metodické podpoře pedagogů
  • Zbrusu nová pozice školského logopeda – jeho kompetence a intervence ve škole
  • Spolupráce PPP, SPC a kraje – s jakými problémy se na koho obracet
  • V čem může pomoci krajský koordinátor učitelům, žákům a rodičům

Novinka: Poskytování zdravotních úkonů – nové povinnosti a kompetence školy v roce 2024/2025

  • Nejnovější metodika k poskytování zdravotních úkonů ve škole
  • Jaké jsou kompetence ředitele školy, pedagoga, asistenta pedagoga, osobního asistenta žáka a zdravotníka
  • Správné postupy při přijetí dítěte s potřebou zdravotní péče/medikace do školy
  • Kdy musí zdravotní úkon poskytnout pedagog: dohled nad medikací žáka a podání léku

Žák v ohrožení: Nová metodika k syndromu CAN – jak s ní pracovat

  • Jak správně identifikovat dítě týrané, zanedbávané či zneužívané
  • Konkrétní postupy, jak řešit situace ohrožení
  • Kdo je ve škole odpovědný za jednotlivé kroky
  • Vzory oznámení
  • Jak zajistit žákovi odbornou pomoc: spolupráce s policií, OSPOD, rodinou

Největší pasti v zaměstnávání po novelách zákoníku práce od 1. 1. 2025

  • Zaměstnávání osob na rodičovské dovolené po novele zákona
  • Změna délky řetězení smluv u pracovního poměru na dobu určitou
  • Aktuální změny a podmínky pro dohodáře
  • Co mít ve vnitřní směrnici o zaměstnávání členů školského poradenského pracoviště

Změna programu vyhrazena.

Těšíme se na vás!

Tým Nakladatelství FORUM

Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Dagmar Vilášková je speciální pedagožka. Na pozici vedoucí školních poradenských pracovišť na základních školách zajišťuje inkluzivní podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, rovněž se věnuje podpoře a akceleraci žáků nadaných. Zkušenosti se vzděláváním dětí a žáků s kombinovaným postižením, dětí a žáků s autismem a vadou zraku předává na katedře speciální pedagogiky Ostravské Univerzity jako externí vyučující akreditovaného předmětu Strukturované učení a autismus, ale také formou bezplatných konzultací rodinám s dětmi s poruchami autistického spektra. Vystudovala speciální pedagogiku a speciální andragogiku na Masarykově Univerzitě v Brně. V roce 2006 vydala metodiku Strukturované učení pro žáky s autismem (s přihlédnutím k postižení zraku a mentální retardaci). Profesní zkušenosti získala jako učitelka v mateřské škole, asistent pedagoga, učitel na 1. stupni ZŠ, speciální pedagog v pedagogicko-psychologické poradně, odborný rada – odborník v oblasti speciální pedagogiky pro ČŠI, odborný pracovník – speciální pedagog, školní speciální pedagog a lektor. Od roku 2011 se věnuje metodickému vedení asistentů pedagogů na mateřských, základních a středních školách a tvorbě koncepcí školních poradenských pracovišť. V rámci lektorské činnosti se věnuje tématům: Školní poradenské pracoviště, Inkluzivní vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, Diagnostika a reedukace specifických poruch učení, Asistent pedagoga ve školní praxi, Podpůrná opatření a legislativa v MŠ, ZŠ a SŠ, Syndrom vyhoření.

Mgr. Klára Valentová

Klára Valentová se specializuje na pracovní a korporátní právo a ochranu osobních údajů. Je jedním ze zakládajících členů české asociace advokátů specializujících se na pracovní právo – Czech Employment Lawyers Association (CzELA) a vedoucím autorského týmu komentáře k zákoníku práce. Mgr. Klára Valentová je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (2001). Od roku 2005 je advokátkou zapsanou v seznamu České advokátní komory. Již během studia a po jeho ukončení pracovala pro poradenskou společnost PricewaterhouseCoopers a v roce 2001 začala působit v advokátní kanceláři Ambruz & Dark, která se později sloučila s advokátní kanceláří Deloitte Legal. Od roku 2012 spolupracuje s advokátní kanceláří Vilímková, Dudák & Partners. Klára Valentová se specializuje zejména na pracovní právo a ochranu osobních údajů. Oboru pracovního práva se každodenně věnuje přes 20 let a poskytuje služby ve všech oblastech této právní disciplíny. Vedle klientské práce také pravidelně publikuje a přednáší na odborných seminářích a konferencích. 

Mgr. Michal Klapal

Mgr. Michal Klapal je etoped a terapeut orientovaný na lidské vztahy a behaviorální patologii. Lektorské činnosti se věnuje od roku 2010. Vystudoval Speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. V minulosti pracoval jako etoped v Dětském diagnostickém ústavu, kde působil několik let jako vedoucí Střediska výchovné péče, a jako ambulantní etoped. Profesně se pohyboval v soukolí mateřské a základní školy i gymnázia. Aktuálně působí jako terapeut v Manželské a rodinné poradně v Hradci Králové a externě vyučuje na vysoké škole.

JUDr. Eva Janečková

Vystudovala Právnickou fakultu ZČU a zároveň Filozofickou fakultu UK v Praze. Od roku 2005 do roku 2014 pracovala na Úřadu pro ochranu osobních údajů, také na Oblastním Inspektorátu práce pro hl. m. Prahu, následně na MPSV. Specializuje se zejména na pracovní právo, ochranu osobních údajů, na právní problematiku vztahující se ke školským zařízením. Je autorkou řady článků a knih.

Hotel Artemis****

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14,

180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme