Logo AIVD
Konference

Olomouc: Legislativní džungle roku 2025 pro ředitele ZŠ

Novely školského zákona – odklady školní docházky – propouštění nově

Termín: 2. 4. 2025
Místo konání: Hotel Flora Olomouc****

Rok 2025 přináší ředitelům základních škol sérii zcela zásadních změn, o které se postarají novely školského zákona. Dobře se na ně připravte. Pozor, zejména zaměstnávání ve škole se otřese v základech. Budete mít nárok na školního psychologa či speciálního pedagoga jako trvalého zaměstnance financovaného ze státního rozpočtu? Totální převrat se chystá v odkladech školní docházky, neboť se zruší přípravné třídy a do 1. ročníků povinně přibudou asistenti pedagoga. Čeká i vaši školu plánované slučování? Podle jakých pravidel bude probíhat a kdo bude ředitelem sloučené školy? Novela školského zákona také posílí roli ČŠI pro výběrová řízení na ředitele škol! Pozor, nově bude výpovědní doba běžet již od 1. dne. Musíte změnit pracovní smlouvy? Neváhejte přihlaste se na naši konferenci v Praze, nebo v Olomouci, kde se vše dozvíte.

Nehodí se vám olomoucký termín konání? Nevadí! Konferenci se stejným programem vám nabízíme také v Praze. Více informací najedete zde.

3 890 

bez DPH.

Sleva za 2 a více účastníků. 15%
Ve dvou se to lépe táhne! Přihlaste se se svým kolegou a získejte slevu 15 %.

Důležitá informace:

Účast na této konferenci můžete hradit ze šablon OP JAK. Rozsah je 8 vyučovacích hodin.

Výhody konference:

  • Během jediného dne načerpáte nejdůležitější informace pro svou práci v kostce. Jasně, stručně a výstižně.
  • Dozvíte se, jaké legislativní změny nás čekají v roce 2025 a co má MŠMT v plánu. Zjistíte, jak se aktuální novely zákonů a vyhlášek osvědčují v praxi, na jaké problémy naráží a jak je řešit.
  • Podrobně se budeme též věnovat připravované revoluční změně spočívající ve zrušení možnosti odkladu školní docházky a zrušení přípravných tříd v ZŠ.
  • Rozebereme také plánované slučování škol a změnu financování nepedagogických pracovníků.
  • Podrobně se budeme věnovat také novým pravidlům pro konkurzní řízení na ředitele školy.
  • Seznámíte se s novými pravidly pro propouštění zaměstnanců a rozvazování pracovního poměru.
  • Není nad osobní setkání s odborníky i kolegy z jiných škol – proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
  • Všichni účastníci navíc obdrží nahrávku celé konference.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je konference určena:

Ředitelům a zástupcům ředitele, vedoucím učitelům základních škol, ale i školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě, dárkové tašky, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd. Všichni přihlášení obdrží nahrávku konference.

Program konference 2. 4. 2025 (9.00–15.30):

2 novely školského zákona v roce 2025 a 2026 pro ZŠ

  • Velké změny pravidel fungování podpůrných pedagogických pozic ve školách
  • Nově: Spádovost pedagogicko-psychologických poraden
  • Možnost pružné regulace PHmax a jeho zafixování ze strany státu
  • Indexace škol: Financování podle náročnosti poskytovaného vzdělávání
  • Povinné zveřejňování školní dokumentace

Odklady školní docházky → dopady na Vaši ZŠ

  • Za jakých podmínek bude nově možný odklad školní docházky?
  • Jaké doklady (jakých specialistů) musí zákonní zástupci dítěte škole předložit?
  • Posun termínů pro zápis do ZŠ
  • Radikální změny pro žáky 1. ročníku ZŠ

Revoluční slučování škol a změny v zaměstnávání nepedagogů

  • Kterých ZŠ se slučování dotkne?
  • Personální postupy u ředitelů a zaměstnanců sloučených škol?
  • Jak bude fungovat financování nepedagogických pracovníků zřizovatelem
  • Nezbytné kroky z pohledu ředitele ZŠ v praxi

Obří změny v propouštění ve škole

  • Nová pravidla běhu a délky výpovědní doby
  • Skončení pracovního poměru ze zdravotních důvodů (odstupné, náhrada mzdy, lékařské posudky)
  • Lhůty pro rozvázání pracovního poměru z disciplinárních důvodů
  • Práva z neplatného rozvázání pracovního poměru
  • Pracovní volno k vyhledání nového zaměstnání
  • Výpověď bez udání důvodu – ano, či ne?

NOVĚ: Konkurzní řízení na ředitele školy

  • Změny v konkurzech po novele školského zákona
  • Větší pravomoci ČŠI na vyhlášení konkurzu
  • Kdy je výběrové řízení možné a kdy nutné?
  • Náhlé skončení ředitele ve funkci a konkurzní řízení
  • Konkurzní komise (složení a způsoby určování členů)

Změna programu vyhrazena.

 Těšíme se na vás! Tým Nakladatelství FORUM

JUDr. Hana Poláková

Absolventka PF Masarykovy Univerzity v Brně již po studiích začala působit na odboru školství, posléze se stala vedoucí Odboru školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Zaměřuje se zejména na problematiku školské legislativy. Působí jako lektorka školského zákona, zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce. Díky této činnosti je více vnímavá k problémům pedagogických pracovníků v Brně. Je také autorkou řady publikací určených pro ředitele škol a školských zařízení. Pro školská zařízení lektoruje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků témata funkčního vzdělávání.

Mgr. Bc. Eliška Wellech, LL.M.

Eliška Wellech působí jako advokátka, lektorka, poradce školám a školským zařízením. Dlouhodobě se věnuje problematice školství a pomoci školám a školským zařízením v oblastech školského, pracovního, správního a občanského práva. Specializuje se na správné použití právních předpisů při řízení škol a školských zařízení. Ve školství se pohybuje již mnoho let nejen v oblasti právního poradenství, zkušenosti má i dlouhodobého působení jako učitelka na základní a střední škole. Vystudovala Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v oboru Mezinárodní vztahy a Právnickou fakultu Masarykovy univerzity oboru Právo a právní věda. Od ukončení studií působí v advokacii. Je autorkou a spoluautorkou publikací k novému občanskému zákoníku. 

Mgr. Bc. Lucie Obrovská, Ph.D.

Lektorka je právnička Kanceláře veřejného ochránce práv, soustředí se na oblast diskriminace a problematiku školské legislativy, publikuje v oblasti antidiskriminačního práva, školské legislativy a dějin práva, věnuje se vzdělávání pedagogů a ředitelů škol.

Mgr. Michal Vrajík

Michal Vrajík se jako advokát zaměřuje převážně na pracovní právo. Před založením vlastní advokátní kanceláře v roce 2016 pracoval v předních českých advokátních kancelářích Dvořák Hager & Partners (2009 – 2014) a Randl Partners (2014 – 2016). Od roku 2023 je doporučeným advokátem pro oblast pracovního práva mezinárodní publikací Chambers Partners. Zároveň působí hned v několika profesních sdruženích jako CzELA, AKV či Česká advokátní komora. Kromě poskytování právních služeb se věnuje také přednáškové a publikační činnosti.

Hotel Flora Olomouc****

Akce se koná v prostorách Hotelu Flora v Olomouci, který se nachází blízko Výstaviště Flora, místa konání květinových výstav Flora Olomouc. Poloha hotelu je pouhých 7 minut chůze do historického centra města, výhodou je i výborná dostupnost autem a městskou hromadnou dopravou.

Adresa:

Hotel Flora
Krapkova 439/34
779 00 Olomouc

Doprava:

Tramvají – zastávka Výstaviště Flora, linka č. 1, 4, 6
– zastávka Výstaviště Flora, linka č. 6

Přečtěte si více informací o hotelu.

Mapa

Také doporučujeme