Logo AIVD
Konference

Olomouc: Peklo v zákonech pro ředitele ZŠ a SŠ roce 2026

Nové financování – indexace škol – změny ve stravování – školská rada – změny v zaměstnávání a úrazech

Termín: 24. 3. 2026
Místo konání: Hotel Flora Olomouc****

1. 1.  startují ve školách pekelné změny, které zásadně poznamenají celé druhé pololetí a také příští školní rok. Mění se systém financování, důležité termíny, složení a kompetence školské rady, maturity i školní stravování. A jako by to nestačilo, nakládá vám zákon ještě povinné nové hlášení zaměstnavatele, velké změny v hlášení úrazů a také přechod na povinnou elektronickou spisovou službu. Proto jsme připravili konferenci pro ředitele ZŠ a SŠ, kde získáte veškeré informace.

Nehodí se vám pražský termín konání? Nevadí! Konferenci se stejným programem vám nabízíme také v Praze. Více informací najedete zde.

4 290 

bez DPH.

Ve dvou se to lépe táhne! Přijďte i s kolegou a oba budete mít slevu 15 %.


Důležitá informace:

Účast na této konferenci můžete hradit ze šablon OP JAK. Rozsah je 8 vyučovacích hodin.

Cíl konference:

Cílem konference je seznámit ředitele základních a středních škol se zásadními, již schválenými legislativními změnami, které jsou pro školy závazné od 1. 1. 2026 a od roku 2027. Seznámíme vás s novými podmínkami financování pracovních pozic na školách, změnami v maturitách, přijímacím řízení, ale i ve školním stravování. Rozebereme aktuální pravidla pro duální vzdělávání či indexaci škol, která přihraje školám s náročným vzdělávacím procesem vyšší PHmax. Dále se zaměříme na nové povinnosti související s evidencí a hlášením úrazů, a to u zaměstnanců i žáků. Velkou novinkou je zavedení jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele. Upozorníme na proměnu fungování školské rady či povinnou elektronizaci spisové služby. Načerpejte aktuální informace, ale především konkrétní doporučení a praktické návody, jak všechny tyto změny efektivně zavést do praxe.

Výhody konference:

  • Během jediného dne načerpáte nejdůležitější informace pro svou práci v kostce. Jasně, stručně a výstižně.
  • Není nad osobní setkání s odborníky i kolegy z jiných škol – proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
  • Všichni účastníci navíc obdrží nahrávku celé konference.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je konference určena:

Ředitelům a zástupcům ředitele, vedoucím učitelům základních a středních škol, ale i školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě, občerstvení a teplý oběd. Všichni přihlášení obdrží nahrávku pražského konání konference.

Program konference 24. 3. 2025 (9.00–15.30)

Obří legislativní změny pro ZŠ a SŠ v roce 2026

  • Financování pozic v ZŠ od 1. 1. 2026 nově státem, asistent pedagoga od 1. 9. 2026, sociální pedagog
  • Nově metodická podpora školy spádovou poradnou od 1. 9. 2026
  • Maturitní zkouška v roce 2026: nahrazování certifikáty, komplexní profilová práce, novinky v předmětu Čj
  • Aktuální změny v přijímačkách: přihlášky, možnost zpětvzetí, nové lhůty
  • Duální praktické vyučování: povinnosti školy při spolupráci se zaměstnavateli
  • Indexace škol: povinné schéma pro určení náročnosti vzdělávacího procesu 2026/2027
  • Změny ve školním stravování: nové povinnosti od 1. 9. 2026 a donášky vlastní stravy, nové financování

Zbrusu nové postupy při řešení úrazů žáků i zaměstnanců v roce 2026

  • Co nově platí ZŠ a SŠ: pravidla pro zasílání záznamu ČŠI
  • Nové lhůty pro zápis úrazů žáků a studentů, výjimky při akcích mimo školu a novinky v povinnostech vedení evidence
  • Nový formulář pro hlášení úrazů žáků a studentů od 1. 9. 2026
  • Pracovní úrazy zaměstnanců od 1. 1. 2026: Zbrusu nové nařízení vlády, nový portál na hlášení úrazů
  • Povinnosti a postupy ředitele školy při pracovním úrazu zaměstnance

Nová povinnost od 1. 4. 2026: Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele

  • Konec 25 různých formulářů – pravidelné měsíční hlášení nově pouze na MPSV jediným formulářem
  • Kdy a kam se musí vaše škola registrovat?
  • Dokdy musíte nahlásit všechny stávající zaměstnance vaší školy?

Školská rada nově od 1. 1. 2026

  • NOVĚ zastoupení žáků a studentů ve školských radách
  • Nové pravomoci členů školské rady
  • Nově: projednávání výsledků kontroly ČŠI a stížností
  • Konec funkčního období člena školské rady NOVĚ
  • Nová povinnost zveřejnit informace o školské radě

Povinná elektronizace spisové služby ve vaší škole od 1. 1. 2027

  • Jak a dokdy musíte přejít na povinný elektronický způsob vedení spisové služby
  • Koho určit pověřenou osobou, jak vybrat elektronický systém
  • Jaké dokumenty musíte převést do el. podoby
  • Jak na autorizovanou konverzi dokumentů a používání el. podpisů

Změna programu vyhrazena.

 Těšíme se na vás! Tým Nakladatelství FORUM

JUDr. Hana Poláková

Absolventka PF Masarykovy Univerzity v Brně již po studiích začala působit na odboru školství, posléze se stala vedoucí Odboru školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Zaměřuje se zejména na problematiku školské legislativy. Působí jako lektorka školského zákona, zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce. Díky této činnosti je více vnímavá k problémům pedagogických pracovníků v Brně. Je také autorkou řady publikací určených pro ředitele škol a školských zařízení. Pro školská zařízení lektoruje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků témata funkčního vzdělávání.

Hotel Flora Olomouc****

Akce se koná v prostorách Hotelu Flora v Olomouci, který se nachází blízko Výstaviště Flora, místa konání květinových výstav Flora Olomouc. Poloha hotelu je pouhých 7 minut chůze do historického centra města, výhodou je i výborná dostupnost autem a městskou hromadnou dopravou.

Adresa:

Hotel Flora
Krapkova 439/34
779 00 Olomouc

Doprava:

Tramvají – zastávka Výstaviště Flora, linka č. 1, 4

Přečtěte si více informací o hotelu.

Mapa

Také doporučujeme