Logo AIVD
Konference

Praha: Legislativní džungle roku 2025 pro ředitele ZŠ

Novely školského zákona – odklady školní docházky – propouštění nově

Termín: 19. 3. 2025
Místo konání: Hotel Artemis****

Rok 2025 přináší ředitelům základních škol sérii zcela zásadních změn, o které se postarají novely školského zákona. Dobře se na ně připravte. Pozor, zejména zaměstnávání ve škole se otřese v základech. Budete mít nárok na školního psychologa či speciálního pedagoga jako trvalého zaměstnance financovaného ze státního rozpočtu? Totální převrat se chystá v odkladech školní docházky, neboť se zruší přípravné třídy a do 1. ročníků povinně přibudou asistenti pedagoga. Čeká i vaši školu plánované slučování? Podle jakých pravidel bude probíhat a kdo bude ředitelem sloučené školy? Novela školského zákona také posílí roli ČŠI pro výběrová řízení na ředitele škol! Pozor, nově bude výpovědní doba běžet již od 1. dne. Musíte změnit pracovní smlouvy? Neváhejte přihlaste se na naši konferenci v Praze, nebo v Olomouci, kde se vše dozvíte.

Nehodí se vám pražský termín konání? Nevadí! Konferenci se stejným programem vám nabízíme také v Olomouci. Více informací najedete zde.

3 890 

bez DPH.

Sleva za 2 a více účastníků. 15%
Ve dvou se to lépe táhne! Přihlaste se se svým kolegou a získejte slevu 15 %.

Důležitá informace:

Účast na této konferenci můžete hradit ze šablon OP JAK. Rozsah je 8 vyučovacích hodin.

Výhody konference:

  • Během jediného dne načerpáte nejdůležitější informace pro svou práci v kostce. Jasně, stručně a výstižně.
  • Dozvíte se, jaké legislativní změny nás čekají v roce 2025 a co má MŠMT v plánu. Zjistíte, jak se aktuální novely zákonů a vyhlášek osvědčují v praxi, na jaké problémy naráží a jak je řešit.
  • Podrobně se budeme též věnovat připravované revoluční změně spočívající ve zrušení možnosti odkladu školní docházky a zrušení přípravných tříd v ZŠ.
  • Rozebereme také plánované slučování škol a změnu financování nepedagogických pracovníků.
  • Podrobně se budeme věnovat také novým pravidlům pro konkurzní řízení na ředitele školy.
  • Seznámíte se s novými pravidly pro propouštění zaměstnanců a rozvazování pracovního poměru.
  • Není nad osobní setkání s odborníky i kolegy z jiných škol – proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
  • Všichni účastníci navíc obdrží nahrávku celé konference.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je konference určena:

Ředitelům a zástupcům ředitele, vedoucím učitelům základních škol, ale i školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě, dárkové tašky, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd. Všichni přihlášení obdrží nahrávku konference.

Program konference 19. 3. 2025 (9.00–15.30):

2 novely školského zákona v roce 2025 a 2026 pro ZŠ

  • Velké změny pravidel fungování podpůrných pedagogických pozic ve školách
  • Nově: Spádovost pedagogicko-psychologických poraden
  • Možnost pružné regulace PHmax a jeho zafixování ze strany státu
  • Indexace škol: Financování podle náročnosti poskytovaného vzdělávání
  • Povinné zveřejňování školní dokumentace

Odklady školní docházky → dopady na Vaši ZŠ

  • Za jakých podmínek bude nově možný odklad školní docházky?
  • Jaké doklady (jakých specialistů) musí zákonní zástupci dítěte škole předložit?
  • Posun termínů pro zápis do ZŠ
  • Radikální změny pro žáky 1. ročníku ZŠ

Revoluční slučování škol a změny v zaměstnávání nepedagogů

  • Kterých ZŠ se slučování dotkne?
  • Personální postupy u ředitelů a zaměstnanců sloučených škol?
  • Jak bude fungovat financování nepedagogických pracovníků zřizovatelem
  • Nezbytné kroky z pohledu ředitele ZŠ v praxi

Obří změny v propouštění ve škole

  • Rozvázání pracovního poměru výpovědí, dohodou a okamžitým zrušením
  • Nově: Výpovědní doba a odstupné
  • Skončení pracovního poměru ze zdravotních důvodů (odstupné, náhrada mzdy, lékařské posudky)
  • Lhůty pro rozvázání pracovního poměru z disciplinárních důvodů
  • Dopady neplatného rozvázání pracovního poměru
  • Výpověď bez udání důvodu – ano, či ne?

NOVĚ: Konkurzní řízení na ředitele školy

  • Změny v konkurzech po novele školského zákona
  • Větší pravomoci ČŠI na vyhlášení konkurzu
  • Kdy je výběrové řízení možné a kdy nutné?
  • Náhlé skončení ředitele ve funkci a konkurzní řízení
  • Konkurzní komise (složení a způsoby určování členů)

Změna programu vyhrazena.

 Těšíme se na vás! Tým Nakladatelství FORUM

Mgr. Bc. Eliška Wellech, LL.M.

Eliška Wellech působí jako advokátka, lektorka, poradce školám a školským zařízením. Dlouhodobě se věnuje problematice školství a pomoci školám a školským zařízením v oblastech školského, pracovního, správního a občanského práva. Specializuje se na správné použití právních předpisů při řízení škol a školských zařízení. Ve školství se pohybuje již mnoho let nejen v oblasti právního poradenství, zkušenosti má i dlouhodobého působení jako učitelka na základní a střední škole. Vystudovala Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v oboru Mezinárodní vztahy a Právnickou fakultu Masarykovy univerzity oboru Právo a právní věda. Od ukončení studií působí v advokacii. Je autorkou a spoluautorkou publikací k novému občanskému zákoníku. 

JUDr. Hana Poláková

Absolventka PF Masarykovy Univerzity v Brně již po studiích začala působit na odboru školství, posléze se stala vedoucí Odboru školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Zaměřuje se zejména na problematiku školské legislativy. Působí jako lektorka školského zákona, zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce. Díky této činnosti je více vnímavá k problémům pedagogických pracovníků v Brně. Je také autorkou řady publikací určených pro ředitele škol a školských zařízení. Pro školská zařízení lektoruje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků témata funkčního vzdělávání.

JUDr. Jaroslav Stránský, Ph.D.

Jaroslav Stránský je odborníkem na pracovní právo a právo sociálního zabezpečení.   Po absolvování Právnické fakulty Masarykovy univerzity pracoval na právním oddělení Českomoravské konfederace odborových svazů. V současné době působí na Katedře pracovního práva a sociálního zabezpečení na Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Věnuje se přednáškové, lektorské a poradenské činnosti v oblasti pracovního práva a personalistiky. Zaměřuje se rovněž na problematiku kolektivního vyjednávání a sociálního dialogu, včetně sociálního dialogu na úrovni Evropské unie. Publikuje v odborném tisku a je autorem řady publikací v oblasti pracovního práva, včetně komentářů k zákoníku práce.

Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

JUDr. Eva Janečková

Vystudovala Právnickou fakultu ZČU a zároveň Filozofickou fakultu UK v Praze. Od roku 2005 do roku 2014 pracovala na Úřadu pro ochranu osobních údajů, také na Oblastním Inspektorátu práce pro hl. m. Prahu, následně na MPSV. Specializuje se zejména na pracovní právo, ochranu osobních údajů, na právní problematiku vztahující se ke školským zařízením. Je autorkou řady článků a knih.

Hotel Artemis****

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14,

180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme