Logo AIVD
Konference

Praha: Peklo v zákonech pro ředitele ZŠ a SŠ roce 2026

Nové financování – indexace škol – změny ve stravování – školská rada – změny v zaměstnávání a úrazech

Termín: 18. 3. 2026
Místo konání: Hotel Artemis****

1. 1.  startují ve školách pekelné změny, které zásadně poznamenají celé druhé pololetí a také příští školní rok. Mění se systém financování, důležité termíny, složení a kompetence školské rady, maturity i školní stravování. A jako by to nestačilo, nakládá vám zákon ještě povinné nové hlášení zaměstnavatele, velké změny v hlášení úrazů a také přechod na povinnou elektronickou spisovou službu. Proto jsme připravili konferenci pro ředitele ZŠ a SŠ, kde získáte veškeré informace.

Nehodí se vám pražský termín konání? Nevadí! Konferenci se stejným programem vám nabízíme také v Olomouci. Více informací najedete zde.

Jasný Black Friday = jasná sleva 30 % bez triků. Využijte ji právě teď.

4 290  3 003 

bez DPH.


Důležitá informace:

Účast na této konferenci můžete hradit ze šablon OP JAK. Rozsah je 8 vyučovacích hodin.

Cíl konference:

Cílem konference je seznámit ředitele základních a středních škol se zásadními, již schválenými legislativními změnami, které jsou pro školy závazné od 1. 1. 2026 a od roku 2027. Seznámíme vás s novými podmínkami financování pracovních pozic na školách, změnami v maturitách, přijímacím řízení, ale i ve školním stravování. Rozebereme aktuální pravidla pro duální vzdělávání či indexaci škol, která přihraje školám s náročným vzdělávacím procesem vyšší PHmax. Dále se zaměříme na nové povinnosti související s evidencí a hlášením úrazů, a to u zaměstnanců i žáků. Velkou novinkou je zavedení jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele. Upozorníme na proměnu fungování školské rady či povinnou elektronizaci spisové služby. Načerpejte aktuální informace, ale především konkrétní doporučení a praktické návody, jak všechny tyto změny efektivně zavést do praxe.

Výhody konference:

  • Během jediného dne načerpáte nejdůležitější informace pro svou práci v kostce. Jasně, stručně a výstižně.
  • Není nad osobní setkání s odborníky i kolegy z jiných škol – proberte to, co vás zajímá, v příjemném prostředí, kde se o vás perfektně postaráme.
  • Všichni účastníci navíc obdrží nahrávku celé konference.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je konference určena:

Ředitelům a zástupcům ředitele, vedoucím učitelům základních a středních škol, ale i školských zařízení.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály v elektronické podobě, občerstvení a teplý oběd. Všichni přihlášení obdrží nahrávku konference.

Program konference 18. 3. 2025 (9.00–15.30)

Obří legislativní změny pro ZŠ a SŠ v roce 2026

  • Financování pozic v ZŠ od 1. 1. 2026 nově státem, asistent pedagoga od 1. 9. 2026, sociální pedagog
  • Nově metodická podpora školy spádovou poradnou od 1. 9. 2026
  • Maturitní zkouška v roce 2026: nahrazování certifikáty, komplexní profilová práce, novinky v předmětu Čj
  • Aktuální změny v přijímačkách: přihlášky, možnost zpětvzetí, nové lhůty
  • Duální praktické vyučování: povinnosti školy při spolupráci se zaměstnavateli
  • Indexace škol: povinné schéma pro určení náročnosti vzdělávacího procesu 2026/2027
  • Změny ve školním stravování: nové povinnosti od 1. 9. 2026 a donášky vlastní stravy, nové financování

Zbrusu nové postupy při řešení úrazů žáků i zaměstnanců v roce 2026

  • Co nově platí ZŠ a SŠ: pravidla pro zasílání záznamu ČŠI
  • Nové lhůty pro zápis úrazů žáků a studentů, výjimky při akcích mimo školu a novinky v povinnostech vedení evidence
  • Nový formulář pro hlášení úrazů žáků a studentů od 1. 9. 2026
  • Pracovní úrazy zaměstnanců od 1. 1. 2026: Zbrusu nové nařízení vlády, nový portál na hlášení úrazů
  • Povinnosti a postupy ředitele školy při pracovním úrazu zaměstnance

Nová povinnost od 1. 4. 2026: Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele

  • Konec 25 různých formulářů – pravidelné měsíční hlášení nově pouze na MPSV jediným formulářem
  • Kdy a kam se musí vaše škola registrovat?
  • Dokdy musíte nahlásit všechny stávající zaměstnance vaší školy?

Školská rada nově od 1. 1. 2026

  • NOVĚ zastoupení žáků a studentů ve školských radách
  • Nové pravomoci členů školské rady
  • Nově: projednávání výsledků kontroly ČŠI a stížností
  • Konec funkčního období člena školské rady NOVĚ
  • Nová povinnost zveřejnit informace o školské radě

Povinná elektronizace spisové služby ve vaší škole od 1. 1. 2027

  • Jak a dokdy musíte přejít na povinný elektronický způsob vedení spisové služby
  • Koho určit pověřenou osobou, jak vybrat elektronický systém
  • Jaké dokumenty musíte převést do el. podoby
  • Jak na autorizovanou konverzi dokumentů a používání el. podpisů

Změna programu vyhrazena.

 Těšíme se na vás! Tým Nakladatelství FORUM

Hotel Artemis****

U Sluncové 71/14, Praha 180 00

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Artemis, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

Adresa:

U Sluncové 71/14, 180 00 Praha 8

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.
Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.
Autem – parkovat lze na parkovišti přímo před hotelem.

Přečtěte si více informací o hotelu.

Místo konání je bezbariérově přístupné.

 

Mapa

Také doporučujeme