Logo AIVD
Konference

Zřizovatel školy: Drtivá nálož nových povinností v roce 2024

Přijímačky 2024 – Stanovování úplaty za MŠ – Novela ZP – Zřizovatel vs. ředitel

Termín: 14. 3. 2024
Místo konání: Praha, Hotel Olympik

Výhled na rok 2024 je už nyní plný legislativních přemetů, které dopadnou na váš úřad i vaše školy. Jak pikantní nový zákon o účetnictví umožní ředitelům škol přehodit odpovědnost na zřizovatele? Vaše povinnosti se rozšíří nově také o stanovování úplaty za předškolní vzdělávání. K tomu se nabalují nové přijímačky, které hýbají českým školstvím. A navíc musíte řešit i nekonečné kejkle s problémovými řediteli. Potřebujete se zorientovat v novinkách a zásadních postupech, které musíte znát? Proto je tu konference výhradně pro zřizovatele škol!

4 690 

bez DPH.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl konference:

Pozice zřizovatele je často ošemetná – proto přicházíme s dalším konáním úspěšné konference výhradně pro zřizovatele. Na zřizovatele škol se často zapomíná, přitom jste to vy, kteří rozhodují o řadě důležitých věcí. Čekají vás zbrusu nové přijímačky, které otřásají školstvím – v čem musíte vašim zřizovatelům podat pomocnou ruku a jak přijímačky budou nově probíhat? Váš seznam povinností se v roce 2024 rozšiřuje i o stanovování úplaty za předškolní vzdělávání, družiny a šk kluby. Co musíte znát a jak na to? Na konferenci vám interní auditor nový zákon o účetnictví, který od základu mění odpovědnost za účetnictví vašich škol. Padne vše na vaše bedra? Jaká to pro vás nese pozitiva i negativa a co musíte chtě nechtě zařídit během následujících let? Zevrubně rozebereme velkou novelu zákoníku práce a její dopady na široké spektrum pracovněprávních postupů na vašem úřadě i ve vašich školách.  Poradíme, jaké máte páky při kontrolách ředitele Vaší školy a ředitele.

Výhody konference:

  • Provedeme vás aktuálním dějištěm na poli legislativy a jaké změny se v roce 2024 chystají.
  • Konference je určena výhradně zřizovatelům škol, kteří získají informace na míru.
  • Poradíme, jak v praxi řešit nejožehavější aktuální témata, která pálí zřizovatele napříč republikou. Vybírali jsme na základě průzkumu přímo mezi zřizovateli škol.

Podívejte se na připravovaný program konference.

Nemůžete-li se konference zúčastnit osobně, zprostředkujeme vám na vyžádání její online přímý přenos. V takovém případě prosím napište do objednávky heslo „online“.

Komu je konference určena:

Všem zástupcům zřizovatelů škol. Od vedoucích odboru školství, přes starosty po radní a referenty. Konference se mohou zúčastnit také zřizovatelé soukromých a církevních škol.

Další informace:

Každý účastník naší konference obdrží certifikát. V ceně konference jsou zahrnuty podkladové materiály, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd. Všichni účastníci obdrží nahrávky jednotlivých vystoupení.

Z připravovaného programu konference

Od 8:30 do 15 hodin

  1. Nové povinnosti zřizovatele: Stanovování výše úplaty + přehled chystané legislativy
  • Od kdy budete nově stanovovat výši úplaty za předškolní vzdělávání, školní kluby a družiny?
  • Musí vám ředitelé poskytovat důležité podklady jakou jsou neinvestiční náklady apod.?
  • Změní se způsob výpočtu úplaty?
  • Kdo bude rozhodovat o promíjení plateb?
  1. Revoluční změny v přijímačkách v roce 2024
  • Jakou podporu musíte poskytnout vašim ředitelům v průběhu přijímaček?
  • Kolik pokusů bude mít každý uchazeč?
  • Jaké nové možnosti odvolání budou uchazeči mít?
  • Důležité termíny a průběh jednotlivých kol přijímacího řízení
  1. Ostrý nový zákon o účetnictví: Kdy na vás může ředitel přehodit svoje povinnosti?
  • Dojde k přesunu odpovědnosti za účetnictví z ředitelů na zřizovatele?
  • Jak změnu smluvně ošetřit s ředitelem školy a školní účetní?
  • Kdy byste měli účetnictví převzít na svá bedra v zájmu vaší školy?
  • Které účetní dokumenty budete muset digitalizovat a do kdy?
  • Odzvoní papírovému účetnictví? A jak budete elektronické dokumenty ověřovat a ukládat?
  1. Velká novela zákoníku práce v roce 2024
  • Revoluce v DPP/DPČ: Kdy vznikne zaměstnanci na dohodu nárok na dovolenou?
  • S jakým předstihem jim musíte rozvrhnout práci dopředu?
  • Které pracovněprávní dokumenty (ne)smíte elektronicky doručovat?
  • Kdy můžete použít e-mail či datovku? A je potřeba souhlas zaměstnance?
  • Rodičovská dovolená: Změny lhůt, podání žádostí a formy komunikace
  1. Zřizovatel vs. ředitel školy: Kam až sahají vaše povinnosti a kompetence?
  • Kam sahají kompetence zřizovatele vůči řediteli školy?
  • Můžete jako zřizovatel nahlížet do pracovněprávních náležitostí školy?
  • Smíte kontrolovat odměny ředitele i dalších školních zaměstnanců?
  • Smíte zasahovat do vzdělávání a koncepce školy?
  • A u kterých úkonů se neobejdete bez souhlasu ředitele školy?
  • Reforma pro školní jídelny

Změna programu vyhrazena.

Mgr. Miloslav Kvapil

Miloslav Kvapil je certifikovaný interní auditor ve veřejné správě EXPERT/KONZULTANT. Více než 20 let se zaměřuje na zefektivňování veřejné správy a zejména veřejnoprávních korporací (územně samosprávný celek a jeho zřízené/založené organizace), a to z pohledu finančního řízení a kontroly, veřejných služeb a procesů, které jsou úzce s veřejnými financemi propojeny. Vedle své lektorské a auditorské činnosti je také ředitelem společnosti DYNATECH s.r.o., která se se zabývá nejen službami interního auditu, ale také vyvíjí vlastní softwarové nástroje pro elektronizaci procesů spojených s finančním řízením a kontrolou veřejnoprávních korporací a jejich organizací.

Mgr. Klára Valentová

Klára Valentová se specializuje na pracovní a korporátní právo a ochranu osobních údajů. Je jedním ze zakládajících členů české asociace advokátů specializujících se na pracovní právo – Czech Employment Lawyers Association (CzELA) a vedoucím autorského týmu komentáře k zákoníku práce. Mgr. Klára Valentová je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (2001). Od roku 2005 je advokátkou zapsanou v seznamu České advokátní komory. Již během studia a po jeho ukončení pracovala pro poradenskou společnost PricewaterhouseCoopers a v roce 2001 začala působit v advokátní kanceláři Ambruz & Dark, která se později sloučila s advokátní kanceláří Deloitte Legal. Od roku 2012 spolupracuje s advokátní kanceláří Vilímková, Dudák & Partners. Klára Valentová se specializuje zejména na pracovní právo a ochranu osobních údajů. Oboru pracovního práva se každodenně věnuje přes 20 let a poskytuje služby ve všech oblastech této právní disciplíny. Vedle klientské práce také pravidelně publikuje a přednáší na odborných seminářích a konferencích. 

JUDr. Eva Janečková

Vystudovala Právnickou fakultu ZČU a zároveň Filozofickou fakultu UK v Praze. Od roku 2005 do roku 2014 pracovala na Úřadu pro ochranu osobních údajů, také na Oblastním Inspektorátu práce pro hl. m. Prahu, následně na MPSV. Specializuje se zejména na pracovní právo, ochranu osobních údajů, na právní problematiku vztahující se ke školským zařízením. Je autorkou řady článků a knih.

Mgr. Bc. Eliška Wellech, LL.M.

Eliška Wellech působí jako advokátka, lektorka, poradce školám a školským zařízením. Dlouhodobě se věnuje problematice školství a pomoci školám a školským zařízením v oblastech školského, pracovního, správního a občanského práva. Specializuje se na správné použití právních předpisů při řízení škol a školských zařízení. Ve školství se pohybuje již mnoho let nejen v oblasti právního poradenství, zkušenosti má i dlouhodobého působení jako učitelka na základní a střední škole. Vystudovala Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v oboru Mezinárodní vztahy a Právnickou fakultu Masarykovy univerzity oboru Právo a právní věda. Od ukončení studií působí v advokacii. Je autorkou a spoluautorkou publikací k novému občanskému zákoníku. 

Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D.

Vítězslav Němčák v současnosti působí jako ředitel odboru legislativy MŠMT. Podílí se na zpracování návrhů právních předpisů nejen v tomto ministerstvu, ale také jako člen poradního orgánu vlády – v pracovní komisi Legislativní rady vlády. Je právním expertem v rozkladových komisích ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministryně spravedlnosti. Ve státní správě působil také na Ministerstvu spravedlnosti, kde zastával vedoucí pozice v právních a legislativních odděleních. Působil také jako odborný stážista na Velvyslanectví ČR ve Francii a u Soudního dvora Evropské unie. Dále se věnoval výuce legislativního procesu v seminářích ústavního práva, Právnická fakulta Masarykovy univerzity. Publikoval články v odborných časopisech (Právník, Správní právo, Časopis pro právní vědu a praxi, Státní zastupitelství), články na odborných webových stránkách a příspěvky ve sbornících z odborných konferencí.

Ing. Kateřina Pilařová, DiS.

Kateřina Pilařová je vedoucí oddělení hygieny a mládeže Krajské hygienické stanice Středočeského kraje.

Praha, Hotel Olympik

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

Adresa:

Sokolovská 138, Praha 8 186 76

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme